Gå til innhold
Arkivverket

[#11439] Bygdebok for Inderøy


Gjest Hallvard Bragstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Hallvard Bragstad

I fjor ble det jobbet mye med innsamling av stoff til ny bygdebok for Inderøy i Nord-Trøndelag. Jeg tror det var 10 bind som var planlagt utgitt. Så ble det stille om saken.Er det noen som vet om første bind snart blir gitt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Hallvard Bragstad

Jeg kan opplyse om hva jeg fikk til svar ved henvendelse til Inderøy kommune:'Det er en egen stiftelse som arbeider med Bygdebok. Ola Klepp er styreleder. Arbeidet har tatt lengre tid enn forutsatt og det trengs mere økonomi. Imidlertid har Inderøy kommunestyre gitt en garanti som gjør det mulig å arbeide videre.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Jeg leser i www.lokalhistorie.no om pågående bygdebokarbeid: Første bind av bygdeboka for Inderøy er nå planlagt til utgivelse høsten 2003. Det er planlagt elleve bind. De syv første er eiendoms- og slektshistorie, og de fire siste allmennhistorie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Kirsten M. Holterud

Jeg lånte for flere år siden en bok som het Inderøyboka på biblioteket. Det var minst tre bind. Jeg har noen notater derfra, men har ikke notert forfatteren. Hilsen Kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest per helge seglsten

Stiftelsen som skulle gi ut boka, er gått konk. Etter det jeg vet, ligger hele bygdebokutgivelsen på is. Men du finner mer om prosjekthavariet på diskusjonsforumet til DIS-Nord-Trøndelag (Inderøy-tråden under Trønderslekt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.