Gå til innhold
Arkivverket

[#11442] gard og slektshistorie for Lyngen i Troms


Gjest Eva Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Johannessen

Jeg lurer på om det er skrevet noe om gard og slektshistorie for Lyngen i Troms.Jeg har fått fjernlånt bygdebøkene for Lyngen, men det er veldig lite om dette i de to bøkene.Har funnet personen jeg lette etter,men det står kun hvor han bor.Takker for svar.Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

Det finnes bare de to bygdebøkene for Lyngen ennå. Nye bøker er under arbeid , men det vil ta litt tid før de blir utgitt. Mener å huske at første bind skal komme i 2004. Hvis du har navn, årstall og gard på personen du leter etter så er det jo mulig at jeg, eller noen annen, kan hjelpe deg videre. Du kan også legge inn etterlysning her :http://www.troms-slekt.com/Mvh. Britt D. Hjeltnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johannessen

Hei.Se side 351 på Myrvoll brn.15,det ble i 1936 utskilt fra bruk nr 6 til Hjalmar Hemmingsen.Også omtalt i 1937 med skj. fra Jens Olsen til Hjalmar Hemmingsen.Det jeg er på jakt etter er hans kone (det er min bestemor).Lurer litt på hennes bakgrunn da min far f.1933 er hennes barn og ikke hans.Min far er hennes førstefødte.Jeg vet hun døde på slutten av 1930 og begravet ved Lyngen kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

Jeg tror at du må ta kontakt med sogneprestkontoret i Lyngen, Lyngseidet, og be om dåpsattest på din far og hans mor. Prestene pleier å være behjelpelige. Desverre har jeg hverken telefonnr. eller postadressen dit , men tlfnr. får du på opplysningen.Når du har fått navn på foreldrene til din bestemor kan du finne de i ft.1900 og derfra gå videre. For Lyngen finnes folketelling 1900, 1875, 1865 og 1801. Det ligger også kirkebøker 1859 - 1879 på nettet. Dessuten 1756 - 1785.Mvh. Britt D. Hjeltnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.