Gå til innhold
Arkivverket

[#11459] Borgerbok 1804


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Erich Erichsen ble født ca 1764 - jeg vet ikke hvor - og døde i Bergen 11.9.1826. Den 1.12.1802 ble han gift med Anna Sophia Gabrielsdtr (1771-1843)I ft 1815 for Bergen står han oppført som 'Borger'. Ved barnas dåp står han oppført som 'gesel', 'høker', 'høkker' og 'borgerhøker'. Etter hva Bjørn Davidsen, Arendal sier skal det stå i 'Undersøkelseskommisjonen 1803-05' at han er borgar frå 1804.Er det mulig at dere kan slå opp i dette for meg? Og står da far hans der, eller hvor han var født?mvh Kjellaug R.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Ørvig

Kanskje dette er riktig person? Fra Bergens Borgerbok 1752-1865: Anno 1804, 7.februar:Erich Erichsen, Woss, Høkker. Acc. Boer oven for Krybben. Anviste et Friepass dat. Wosse Vangen den 7 Junij 1787.Dette er alt som står om nevnte person i borgerboken, men kanskje noen 'i' digitalarkivet har mer info til deg?Hilsen Anne Ørvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk for svar-:)Det er sikkert nok riktig person ettersom 'min' Erich skal ha fått borgerbrev i 1804.Så får jeg kikke på Vossevangen og deromkring da. mvh Kjellaug R.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

I følge Familysearch IGI ble det født en Erik Eriksen i Evanger/Voss 1764.Foreldrene var Erik Hermundsen Rogne (1712-1773) og Gudne Eriksdtr, Saue (f.1735)De ble gift i 1756.Hans foreldre var Hermund Eriksen Rogne og Astrid Larsdtr. Draugsvold og Gudnes foreldre var Erich Endresen Saue og Brita Olsdtr.Men jeg vil anbefale deg å gå til orginalkildene for å få dette bekreftet. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kjempeflott!! Jeg har nemlig funnet at det ble konfirmert en Erich Erichsen som passer med min på 'Lille Saue'i 1782. Takk skal du ha-:) mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Glemte å føye til at 'min' Erich hadde en sønn som het Erich og en datter som het Gudve. Ikke så stor forskjell på Gudne og Gudve, men jeg skal prøve å få dette sjekket.Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

Kjellaug. Jeg har lagt inn anene til Erich og Gudve, fra vossabøkene av Lars Kindem, på Norsk fritid.etterlysning. Men for øyeblikket får jeg ikke inn noen av gruppene der på min maskin. Hvis du har flere spørsmål kan du kanskje ta de på denne siden. Mvh. Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hei Britt, Jo, jeg fikk det fint opp her og tusen takk skal du ha. Det var et stort skritt fremover - eller bakover-:) Jeg går ut i fra at det du sendte var alt det står om denne familien.Har du mer fra Rogde eller Draugsvold, tar jeg gjerne i mot.Mvh Kjellaug kelly.petit@wanadoo.fr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.