Gå til innhold
Arkivverket

[#11464] Jørgen Mortinius Østgaard; f: 5 Mai 1875, Stod i NT -forfedre og etterkommere-


Gjest Randi Østgård
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Østgård

Jeg søker opplysninger om min farfar; Jørgen Mortinius Østgaard, født 5 Mai 1875, Stod i Nord-Trøndelag. Han vokste opp på Østgaardsplass; en husmannsplass tilhørende Østgaard. Er det noen som gjennom sitt slektsforskerarbeid tilfeldigvis har 'streifet innom' denne familien. Jeg ønsker opplysninger om forfedre og etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Du vet kanskje hva hans kone heter? Jeg har Jørgen Marius født 1875 i Østgårdsveet. Han var jernbanearbeider, gift med Emma f. Fornes. Er dette din farfar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Østgård

Ja, Jørgen M. Østgaard er min farfar. Han fikk en sønn i 1936 (utenfor ekteskap) - dette er min far Jorleif Henry Østgård. Det stemmer at Jørgen var jernbanearbeider, og tidligere var gift med Emma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Jeg skal finne en del forfedre for deg, men trenger litt tid. Noen kan du imidlertid få med en gang.Jørgens foreldre finner du her:LenkeHans far Anders Christophersen Kvam er født 1825, og hans mor Martha Johanna Andreasdatter Hatlingplass er født 1837.Marthas foreldre er Andreas Olsen Storvestre, f. 1791 og Inger Pedersdatter Finstad, f.1796.Anders sine foreldre er Jødda Andersdatter Haug, f. 01.11.1791 og Christopher Pedersen som het Dyrstad da de ble gift 30.10.1811.Jødda sine foreldre er Anders Pedersen Haug, f. 20.08.1763 og Marit Bårdsdatter Saur (i Egge) f. 02.03.1751.Kommer tilbake med mer informasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Nei desverre har jeg ingen ting om hans etterkommere, men jeg har en del om hans søsken. Hvis du gir meg e-mail adressen kan jeg maile det over til deg.Sissil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.