Gå til innhold
Arkivverket

[#11472] Gamle foto fra Akershus


Gjest Bodil Ed Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bodil Ed Iversen

Finnes det noen oversikt over gamle fotografier? Har fotoklubber og historielag noe slikt? Grunnen til spørsmålet er at jeg er ute etter bilde av en smed, Engebret Lauritsen, som bodde på Finstadteiet i Nes Romerike rett etter 1850. Eller er det noen private som har bilde av ham? Han er den eneste av mine oleforeldre som jeg ikke har bilde av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Det finnes mange interessante bilder i slike samlinger, særlig stedsbilder, gamle bybilder etc. Tror allikevel at det er liten sjanse (men kanskje ikke HELT umulig) å finne en enkeltperson. Kanskje er det nå på tide å snakke med de eldste i etterslekta, og høre hva de måtte ha av bilder og papirer, før DERES barn(ebarn) kaster alt på dynga. Det skjer så altfor ofte. Ellers bør du vel undersøke i kommunen, de har ofte samlinger av gamle bilder. Hvis det finnes noen bofaste av gamle naboer, så har du også muligheter der. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.