Gå til innhold
Arkivverket

[#11477] Mari Johnsdt. Langås, f. ca. 1849, Hølonda, Melhus, Sør-Trøndelag


Gjest Inger Bjørnaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Bjørnaas

Kan noen hjelpe meg med foreldre og evt. søsken til Mari Johnsdt. Langås, f. ca. 1849. Hun ble i 1872 gift med Villik Johnsen Bergsrønning/Haldoslette, Meldal. Maris far er ved giftermålet oppgitt å være John Nilsen Langås, men jeg kan ikke finne ham under Langås i bygdeboka. Er det noen som har tilgang på kirkebøkene, eller har kjennskap til dem på andre måter, håper jeg de kan hjelpe meg.Beste hilsen Inger Bjørnaas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Johansen

Mari Jonsdatter f. 1849 var fosterdatter hos sin morbror Erik Halvarsson Langåsen, f. 1805, d. 1896 og Siri Klemmetsdatter Langåsslætten. ( s. 483 i Hølondboka 2.Erik Halvarsson var fra Neråsen (s. 414 i Hølondboka 1)og var halvbror til Guru, Mari sin mor.Erik og Guru hadde samme mor, Mari Eriksdatter Rekstad fra Skaun f. 1772. Hun var gift 1 gang med Halvar Sivertsson (fra Uv i Rennebu) f. 1745 d. 1808. De fikk barna: Sivert f. 1796, Simon f. 1798, Sivert f. 1801, Erik f. 1805,I 1809 gifter Mari Eriksdatter seg med Ola Ivarsson fra Krokstadbrennan, f. 1770 d. 1846 De fikk barna: Per og Mari, f. 1808, d. som spebarn. Guru f. 1810 (Mari sin mor), Ane f. 1813, Lars f. 1814.GURU giftet seg i 1843 med enkemann JON NILSSON Lerånd fra Buvik. Datteren MARI,f.1849 vokser opp hos sin morbror Erik Halvarsson Langåsen.Mari Jonsdatters morfar, Ola Ivarsson f. 1770 var fra Krokstadbrennan, og hannes foreldre var Ivar Haftorsson f. 1741 d. 1785 og Guru Olsdatter f. 1730. Ivar sin far het Haftor Mensson.Håper du forsto sammenhengen, dette ble kanskje litt rotete...:-))Mvh Nina Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.