Gå til innhold
Arkivverket

[#11505] Oppslag i F.T.Bergen 1912 Anne Hendriksen (Hennikken)


Gjest Olav Gatland
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Gatland

Hei! Er det mulig å få et oppslag i F.T.for Bergen 1912.Er intresert i å finne ut hvor min 'Hippe' oldemor tok vegen? Det gjelder Anne Gurine Hendriksen (Henniken)f. 1860 i Bergen.Hun giftet seg i Bergen 9 sep. 1901 med matros Odin Kristian Nilsen f.1863 i Trondhjem.Kan ikke finne disse døde i Bergen. Anne og Odin hadde et barn sammen Astrid Amanda f.16/2-1893(antagelig oppfostret i Manger.) Anne 'Madam'fra Skuteviken hadde ytterligere to barn med forskjellige fedre nemlig Margit Gunhilde f.Bergen 26/7-1889 (pleiebarn i Hosanger)min bestemor,og Anton August f.Bergen 19/10-1890. Han finner jeg ikke igjen. Denne Odin som hun giftet seg med finner jeg i F.T.1900 Bergen 'buret' inne.Adressen er Raadhuspladsen 8,han har da ingen fast bopel. Mvh.Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg finner verken Odin Kristian Nilsen eller hans kone Anne Gurine i folketellingen 1912 for Bergen. De er heller ikke å finne i registeret til flytteprotokollene fra Bergen 1901-1912.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.