Gå til innhold
Arkivverket

[#11517] Søker etter Christian Christiansen f.ca.1821 fra Høland/Setskog i Akershus


Gjest Anne-Lise Skillinghaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Lise Skillinghaug

Nå forsøker jeg igjen. Noen der ute som kjenner forhistorien til min tipp-oldefar/mor? Christian Christiansen er f.ca 1821 og kommer fra Setskog/Høland. Kanskje Balstad el. Bolstad? Han var g.m. Inger Sophie Andersdtr.også hun fra Høland f.ca 1820. De flyttet fra Høland i 1858 til Ramnes i Vestfold med 4 barn. Også intresert i bygde-og slektshistorier om det finnes? og evt. hvilken kirke kan de ha tilhørt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Schjoll

Hei, finner en Christian Christiansen Bodstad i Kirkebok for Høland MINI I 7, folio 48 nr. 47. Han er født 25. juni 1821, døpt 29. juli 1821 med foreldre Christian og Anna Kirstina Bodstad. Finner også Olia med samme opplysninger - Christian er altså tvilling. I samme kirkebok, folio 38 nr. 41 finner jeg Inger Sophia Andersdatter, født 14. juli 1820, døpt 22. juli 1820 med foreldrene Anders Larsen Snarholt og mor Caren Svendsdatter. I følge FamilySearch CD'ene har Inger Sophia følgende søsken: Anne Rebekka og Christian født/døpt 19.2.1816/24.2.1816, Kaisa 20.6.1830/16.7.1830. Christian og Inger Sophia ble gift i Høland 27. juni 1847 (Kirkebok for Høland MINI I 9, folio 191 nr. 14).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Schjoll

Har også sjekket Gårds- og slektshistorie for Høland og Setskog hvor jeg finner opplysninger om gården Bolstad Østre hvor dine aner kommer fra. Kristian Amundsen f. ca. 1792 på Ringsbu, Rødenes, d. 1874 på Bolstad. Gifter seg med Anne Kristine Auensdtr. f. 1789 på Slorbak, d. 1871 på Bolstad. De får barna:Andreas f 1819, utflyttet 1855 til Foden, Ramnes. Olea f. 1821, d. 1884 på Eikeheisætra, gift 1851 med Brynild Erlandsen Kristian f. 1821, gift 1847 med Inger Sofie Andersdtr. Snarholt, utflyttet 1858 fra Kalvenet til Ramnes. Ole, f. 1828, d. 1902 Karen f. 1833, gift 1855 på Bolstad med Kristian Madsen Auten, utflyttet 1868 til Amerika.Dersom du er interessert i øvrige opplysniner som står om gården kan jeg scanne de aktuelle sidene og sende på mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Skillinghaug

Hei,Wenche, det var veldig hvor tidlig oppe du er! Og det ser ut til at dine opplysninger er riktig. Jeg er veldig takknemlig om du sender meg en mail med dine opplysninger. På forhånd mange takk for den flotte hjelpen jeg har fått. E-post adr.min er: kaskilli@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.