Gå til innhold
Arkivverket

[#11518] Dødslisteprotokoll i Trondheim


Gjest Sissel Endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Endresen

Jeg lurer på om noen i trøndelag kan hjelpe meg i forhold til dødslisteprotokollen på Statsarkivet i Trondheim. Min tippoldemor Elin Anna Kristiansdtr. f. 19.06.1846 i Skogn. Var gift i med Jon Holm, f. 02.12.1839 som døde i Stjørdal 10.03.1878, hun flyttet fra Stjørdal til Levanger-området etter hans død. Problemet mitt er at jeg ikke greier å finne ut når hun døde og jeg finner henne ikke på 1900-tellingen. Riksarkivet her i Oslo har ikke dødslisteprotokoller for Trøndelag og disse finne i Trondheim. Jeg lurer på om noen kunne vært så elskverdige og sett i dødslisteprotokollene for meg så jeg kunne fått svar på når hun døde.På forhånd MEGET TUSEN TAKKMed vennlig hilsen Sissel Endresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hun var jo bare 31 år da mannen døde. Hun kan ha giftet seg igjen, og fått et annet etternavn. Hadde de barn?Aner du hvor hun var i 1865, for jeg kan ikke finne noen person med de opplysningene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Endresen

Ja jeg er også stygt redd for at hun har giftet seg på ny, men en skulle jo nesten greid å finne henne igjen på pikenavntet. De flyttet fra Frosta til Stjørdal i 1872, men jeg hvet ikke hvor hun var i 1865. De hadde barna: Karoline Amalie Jonsdtr. f. 16.07.1872 i Stjørdal, Jon Adolf Holm, f.19.09.1874, Berte Kristine Jonsdtr. f. 02.02.1877, Bergitte Antonie Jonsdtr. f. 02.02.1877 og Martin Jonsen f. 1877 (finner ikke han i kirkeboka, men var oppført i en bygdebok.)Elen Anna Holm var døpt 24.08.1846 i Levanger. De giftet seg i Frosta kirke 02.11.1871.Har liksom ikke lyst til å gi opp å finne ut når hun døde.Håper snart nålen dukker opp av høystakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har funnet noe i 1900, men jeg har ingen aning om det er rikitg damen.Anna Laumand f. 1846 Namdalseidet enke, barn Jon Adolf Laumann 1876 ibid, Martin Laumand f. 1879 ibid. Litt av et sammentreff?I dine opplysninger skriver du først at hun er født i Skogn og neste gang i Levanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Endresen

Personene som er funnet av Berit Knudsen på 1900-tallet er ikke de riktige og jeg trenger fortsatt hjelp.Med hilsen Sissel Endresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.