Gå til innhold
Arkivverket

[#11524] Ingeborg Anne Olsdatter f.1784 i Hemnes, g.1824 i Bø i V. Foreldre ?


Gjest Frank Robertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Robertsen

Ingeborg Anne Olsdatter ble gift i 1824 med Hans Matssen, Steinsvik Bø i Vestrålen. Hemnes sokn er oppgitt som hennes fødested. Jeg søker hennes foreldre. Ved folketellingen i 1801 bor det en Ingebor Anna Olsdtr, 17 år, på Røshagen i Bø - oppgitt som 'Mandens stedatter'. Bø bygdebok og slektshistorie omtaler disse som to forskjellige personer, men kan det være samme Ingeborg ? I 1801-ft for Ranen finner jeg Ingebor Olsdtr på Hestnesosen i Hemnes med foreldre Ole Michelsen og Anna Monsdtr. Kan dette være den Ingeborg jeg søker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Både 'Bø Bygdebok' og 'Bø Slektshistorie' hevder at Ingeborg var enke da hun giftet seg med Hans, men det står ingenting om hvem hun var gift med før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Den Ingeborg som var fosterdatter til Andreas Andersen, Røshagen, hadde en mor ved navn Ane Johanne Monsdtr., f. 1763 iflg 'Bø Bygdebok'. Ei Ingeborg A. Olsdtr. ble forøvrig gift 1810 m. Robert Christensen og fikk en sønn Christen i 1810. Dette paret er det lite opplysninger om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.