Gå til innhold
Arkivverket

[#11540] Gunild Sivertsdatter f.03.01.1836 i Sjåk


Gjest Liv Synnøve Fagerli
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Synnøve Fagerli

Gunild var datter til Siver Jacobsen og Anne Knudsdatter (?). Hun flytter til Borgund, og er der i 1865 og videre. Ønsker å vite mer om hennes foreldre og evt. søsken og hvor de bodde. Har funnet dåpen i kirkeboka, men mors navn var vanskelig å tyde. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Dette kan du få hjelp med hos mormonerane, Familysearch LDS IGI:LenkeEg fant: Gunhild Syversdtr Birth: 03 JAN 1836 Of Gjerdet, Lom, Oppland, Norway Father: Syver Jakopsen Mother: Anne KnutsdtrDenne informasjonen er 'submitted' og kan vere feil. Men dette ser greit ut, og forteller at garden er Gjerdet. Dei andre sidene som dukker opp med navnet med store bokstaver er kirkebok-avskrifter:GUNNILD SIVERTSEN Birth: 03 JAN 1836 Christening: 17 JAN 1836 Lom, Oppland, Norway Father: SYVER JACOBSEN Mother: ANE KNUDSDRNår ein klikker på 'Batch'-nummeret, kan ein sjekke om der er søsken (eller halvsøsken). Du skriver navnet til ein eller begge foreldra, og søker (uten navn til venstre). I dette tilfellet fant eg ingen søsken.Men så sjekka eg på Gjerdet, Sjåk i FT1865. Der var Jakob Syversen (43). Når eg søkte på han i LDS IGI, fant eg han og fleire søsken: 1. LARS SIVERTSEN Christening: 03 MAY 1829 Skjaak, Oppland, Norway2. LARS SIVERTSEN - Gender: Male Christening: 24 FEB 1833 Skjaak, Oppland, Norway3. SYNNEF SIVERTSEN - Gender: Female Christening: 16 APR 1826 Skjaak, Oppland, Norway4. JACOB SIVERTSEN - Gender: Male Christening: 31 MAR 1823 Skjaak, Oppland, NorwayVielsen var nær første dåp:SIVER JACOBSEN Spouse: ANNE KUDSDR Family Marriage: 22 MAR 1823 Skjaak, Oppland, NorwaySøk etter halvsøsken gav denne muligheten:OLE JOHANSEN Birth: 18 OCT 1818 Christening: 25 OCT 1818 Skjaak, Oppland, Norway Father: JOHANS HALVORDSEN Mother: ANNE KNUTSDRDenne Ole er å finne på garden Taaro i FT1865.Gjerdet er ved Bråtåvatnet ifølge Visveg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Fagerli

Takk for hjelpen. Hadde sett i kirkeboken, men jeg hadde vansker med å tyde noe av skriften. Disse opplysningene bekreftet det jeg fant, og noen utydelige navn falt på plass. Nå gjenstår å finne ut hvor bostedet lå. Finnes det noen bygdebok hvor familien er nevnt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.