Gå til innhold
Arkivverket

[#11544] Hilda Pauline Mikalsen, Bodø f.1878


Gjest Torbjørn Helgesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Helgesen

Søker forfedre til Hilda Pauline Mikalsen (Karlsen?) født 5.5-1878 Bodø. Jeg er ikke sikker på om hun er født i byen eller kommer fra områder rundt byen. Hun giftet seg ved Bergen byfogd 20.6-1897 med Fridhjof Sjøstrøm. De fikk barna Fredrik 1897, Hanna 1900, Henry og Borghild. De to første barna er født i Bodø. I 1908 døde Fridhjof (nervesyke) og ble begravet på Laksevåg, Bergen.Hilda fikk senere en søn til med Sverre Johan Pedersen. Sønnen fik navnet Sverre og ble gitt etternavnet Sjøstrøm. Utifra dette konkluderer jeg at Hila og Sverre Johan ikke var gift eller bodde sammen. Sverre Johan Pedersen døde i Bergen 29.4-1929. Hilda Pauline døde på Laksevåg 20.4-1949.Hvis det er noen som vet om hennes forfedre i Bodø, eller som har mulighet og tid til å undersøke dette er jeg meget takknemlig.Mvh Torbjørn Helgesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Helgesen

Da Frithjof Sjøstrøm døde i 1908 står Hilda oppført som 'Enke Hilda f.Karlsen'. Dette får meg til å lure på om hennes pikenavn var Mikalsen eller Karlsen. Hennes barnebarn er fast betemt på at det var Mikalsen. Også i Digitalarkivet: Marriages in Bergen 1816-1911, står hun oppført med Mikalsen som pikenavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.