Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Hermod Moursund

[#11554] Ingeborg Olsdtr. (1694-1776) fra Våge/Lødingen. Foreldre?

Recommended Posts

Gjest Hermod Moursund

Ingeborg Olsdtr. (1694-1776) var sannsynligvis født 16. okt. 1694 i Våge (Voje?) i Lødingen. Hun var gift med Lars Larsen (1692-1758) fra Steinsland i Trondenes. Hun døde visstnok på sin bursdag 16. okt. 1776.Hvem var hennes foreldre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Det finnes flotte bygdbøker for Lødingen. Der er det mye å hente.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje Pettersen

Hei! Ingeborg Olsdatter født 16 10 1694 var datter av Ole Paulsen f. ca. 1652 d. e. 1701 og Kari Henningsdatter fra Harstad. Videre henter jeg følgende fra bygdeboka som omhandler Vaage. Ole var sønn av Paul Iversen f. ca. 1619 sønn av Iver Olsen Haukebø/Gausvik og hans første kone. Kari var datter av Henning Evertsen som trolig var sønn av Evert Evertsen Campell på Gansås. Ole og Kari fikk minst 7 barn, men bare 3 er kjent. 1. Evert f. ca. 1684 ble gift med Karen Jonsdtr. fra Ness. 2. Ole født 15 08 1691, visstnok død 1692 og jordfesta 20 11 1692. Ingeborg var foreldrenes 7. barn. Mvh Terje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hermod Moursund

Du verden! De bygdebøkene må jeg ordne meg innsyn i! Takk for meget viktige opplysninger.Noen tilleggsspørsmål hører vel med til historien: * Hvem var Paul Iversens kone? * Har vi noen fødsels- eller dødsdata på Evert, Henning og Kari? * Campell høres jo engelsk ut?Hermod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Otto Jørgensen

Tror også hele denne slektens eldste ledd er beskrevet i NST for en del år siden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hermod Moursund

Jeg sitter ikke på NST. Står det noe om disse personene der?På Odd Sundbakks anetavle på internett ser jeg at Marite Olufsdtr. fra Trondheim antydes å være Paul Iversens kone. Kan noen dokumentere det, og i tilfelle; hva heter hennes foreldre?Hermod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gro Berit Sternang

NST er å få lånt på biblioteka, med grei oversikt fremst. Dette er òg min manns forfedre, så etterkvart vil eg òg prøve å finne dette heftet.I 'Folk og slekt i Trondenes' står begge giftemåla til Iver Olsen (1600-1650), g.ca.1621 m. NN, men her er ingen Paul reg. Barn ved 1 ekteskap er: Ole f 1622, Kristen f 1634 , Iver f 1642. Er dette ein mangel i boka tru?G.2.g. ca 1650 m Vendel Larsdtr, Barn:Elisabeth f 1648, Lars f 1652.Så eg er spent på kva som kjem fram i NST. mvh Gro Berit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive