Gå til innhold
Arkivverket

[#11554] Ingeborg Olsdtr. (1694-1776) fra Våge/Lødingen. Foreldre?


Gjest Hermod Moursund
 Del

Recommended Posts

Gjest Hermod Moursund

Ingeborg Olsdtr. (1694-1776) var sannsynligvis født 16. okt. 1694 i Våge (Voje?) i Lødingen. Hun var gift med Lars Larsen (1692-1758) fra Steinsland i Trondenes. Hun døde visstnok på sin bursdag 16. okt. 1776.Hvem var hennes foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Pettersen

Hei! Ingeborg Olsdatter født 16 10 1694 var datter av Ole Paulsen f. ca. 1652 d. e. 1701 og Kari Henningsdatter fra Harstad. Videre henter jeg følgende fra bygdeboka som omhandler Vaage. Ole var sønn av Paul Iversen f. ca. 1619 sønn av Iver Olsen Haukebø/Gausvik og hans første kone. Kari var datter av Henning Evertsen som trolig var sønn av Evert Evertsen Campell på Gansås. Ole og Kari fikk minst 7 barn, men bare 3 er kjent. 1. Evert f. ca. 1684 ble gift med Karen Jonsdtr. fra Ness. 2. Ole født 15 08 1691, visstnok død 1692 og jordfesta 20 11 1692. Ingeborg var foreldrenes 7. barn. Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Du verden! De bygdebøkene må jeg ordne meg innsyn i! Takk for meget viktige opplysninger.Noen tilleggsspørsmål hører vel med til historien: * Hvem var Paul Iversens kone? * Har vi noen fødsels- eller dødsdata på Evert, Henning og Kari? * Campell høres jo engelsk ut?Hermod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Jeg sitter ikke på NST. Står det noe om disse personene der?På Odd Sundbakks anetavle på internett ser jeg at Marite Olufsdtr. fra Trondheim antydes å være Paul Iversens kone. Kan noen dokumentere det, og i tilfelle; hva heter hennes foreldre?Hermod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

NST er å få lånt på biblioteka, med grei oversikt fremst. Dette er òg min manns forfedre, så etterkvart vil eg òg prøve å finne dette heftet.I 'Folk og slekt i Trondenes' står begge giftemåla til Iver Olsen (1600-1650), g.ca.1621 m. NN, men her er ingen Paul reg. Barn ved 1 ekteskap er: Ole f 1622, Kristen f 1634 , Iver f 1642. Er dette ein mangel i boka tru?G.2.g. ca 1650 m Vendel Larsdtr, Barn:Elisabeth f 1648, Lars f 1652.Så eg er spent på kva som kjem fram i NST. mvh Gro Berit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.