Gå til innhold
Arkivverket

[#11556] Hedmark - Storhamar gård, slekts- og gårdshistorie


Gjest Rune Fergestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Fergestad

For å avklare en uviss slektsgren (Margrethe Arentsdtr. von Kampen, f. på midten av 1600-tallet)hadde det vært svært ønskelig å finne frem en slekts- og gårdshistorie for Stor-Hamar gård fra 1600-tallet og fremover. Jeg var noen timer på RA i dag for å lete etter bl.a. dette, men uten hell. Er det noen som vet hvor jeg kan finne stoff om dette - hvis det finnes?Mvh Rune Fergestad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Fergestad

Tusen takk for fint tips! Fikk sjekket denne artikkelen i dag. Forfatteren (Chr. Spangen) er inne på samme teori som meg (ved hjelp av tips fra andre) om at Margrethe von Kampen sannsynligvis er moren til 'min' Ingeborg Alfsdtr - nemlig hun som var g.m. Mogens Mogensen Norstad fra Stange. Spangen hadde heller ikke funnet noe bevis for at dette dreier seg om den samme Ingeborg Alfsdtr, men navnebruken og tilgrensende slektsforhold tyder på at det er riktig.Mvh Rune Fergestad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.