Gå til innhold
Arkivverket

[#11559] Hedmark - Furnes - Oppslag i kirkebok


Gjest Rune Fergestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Fergestad

I dag har jeg vært på RA for å forsøke og nøste opp noen løse tråder. En av disse løse trådene er foreldrene til min TippTippOldemor Ingebaar Andersdtr. I følge Vangsboka er hun født 31/1 1794 på Stor Mørkved-eie i Furnes. Hennes foreldre står oppført som Anders Pedersen (39 år i 1801) og Kierstine Hemmingsdtr. (37 år i 1801)Disse personene finner jeg igjen i FT1801 under Spiedahlen gård i Furnes. Her finner jeg også en Hemming Hammer (73 år i 1801) og hans kone Barbro Nielsdtr (74 år i 1801). Hemming er et så pass uvanlig navn at mye taler for at dette er faren til Kierstine Hemmingsdtr.På RA fant jeg frem bygdeboka for Furnes, men verken under Mørkved store eller Spiedahlen stod det noe om de aktuelle personene. Jeg fant heller ikke noe i Vangsboka.Neste punkt på lista er da å sjekke i kirkebøkene. Furnes ble jo utskilt først i 1908, så før det lå vel disse gårdene til Vang - hvis jeg har forstått dette rett. De timene jeg hadde på RA strakk ikke til for å søke i kirkebøkene i dag. Jeg lurte derfor på om noen kunne hjelpe meg med å lete etter de personene jeg har nevnt over? Mvh Rune Fergestad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Vang Furnes Mini 2B 1789-1810 1/ 3s.23 nr.3 ; Ingebaar, født 31. januar 1794, døpt 2. februar, datter av Anders Pedersen Mørkved og Christine Hemmingsdatter. Faddere: Knud Gulbrandsen Mørkved, Ole Arnesen ibid, Sidsel Andersdatter Myhr, Mari Olsdatter Nederkvern, Ester Olsdatter Stor Mørkved. (Så vidt jeg vet alle husfolk bortsett fra Knud Gulbrandsen på Mørkved store)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.