Gå til innhold
Arkivverket

[#11562] Søker dåpsopplysninger fra Sylling - Lier i Buskerud


Gjest Roar Kristensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roar Kristensen

Hei, Jeg søker dåpsopplysninger for følgende personer ( brødre) født i Sylling - Lier, BuskerudAdolf Martinsen f. 30.5.1893 (min bestefar) og Martinius Martinsen f. 1895Er spesielt interessert i faddernes navn for å få en kobling til faren Martin Andreassen (Holmen)? I dag har jeg 3 Martin Andreassen å velge på, men jeg klarer ikke å finne ut hvem av disse som er den rette. Om Martin's søster eller bror er fadder burde jeg klare å komme videre. mvh Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det er vel like enkelt å lete opp vielsen til Martin Andreassen og hans hustru Lovise; de ser ut til å være gift 1890 eller litt før:LenkeDer vil nemlig navnet på fedrene være oppgitt, og det bør gi en sikrere identifisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Kristensen

Hei, Takk for tipset! Ja, jeg antar vielse opplysninger for Martin og Lovise også vil kunne peke på Martins foreldre.Hvorfor jeg ba om dåpsinfo var at der hadde jeg riktig årstall å gå ut fra, noe jeg ikke har for vielsen. Det er mest sannsynlig at de giftet seg rundt 1889-1890.Om det er noen som har den aktuelle kirkeboken tilgjengelig, ønsker jeg også opplysninger om vieslen mellom Martin og Lovise.mvh Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Adolf, f. 30.05.1893, døpt 09.07.1893 i Sylling. Foreldre: Husmand Martin Andreassen (1860)og h. Lovise Hermandsdatter (1859), Holtsmarkeiet. Faddere: Moren, pike Thora Kristensdtr. (Holtsmark), pike Anna Olsdatter (Sjaastad), husmann Karl Andreassen (Skjæggerudeie), tjenestegutt Tollev Andreassen (Holtsmark)Martinius, f. 10.05.1895, døpt 16.06.1895 i Sylling. Foreldre: Hmd. Martin Andreassen (1860) og h. Lovise Hermandsdtr. (1859) Holtsmarkeie. Faddere: Moren, pike Thora Kristensdtr. Holtsmark, pike Bergitte Hansdtr. Iledalen, faren, tjenestegutt karl Torgersen Holtsmark.Har ikke kunnet finne vielsen til Martin og Lovise i Sylling, og heller ikke i Lier, mellom 1885 og 1895. Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.