Gå til innhold
Arkivverket

[#11575] Hordaland, Kaalaas, Lindaas, Anna Olsdatter.


Gjest Torleif Odland
 Del

Recommended Posts

Gjest Torleif Odland

Anna Olsdatter er fødd kring 1774, og døde i 1839. Hun ble gift med Johannes Knudsen Hevik den 12.april 1801 i Haus kirke. Like etter giftermålet har disse to flyttet til Sundet ved Litlebergen i dagens Meland komune.Jeg har prøvd å finne ut hvem foreldrene til Anna var, uten nevneverdigt hell. Er det noen som kan ha noen opplysninger om dette. Jeg antar hun kommer fra Kaalas (Kolås ) på Lindås.Mvh Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Johan Ludvig Kvamme

Johannes Knutsen var født 1774 på Høvik i Eksingedalen, døde på Fosse, br. nr. 5 i Meland i 1806. Hans kone Anna Olsdatter var født på Kolås i Lindås i 1775 og døde på Fosse i 1839. Fra 1801 til 1805 var de paktere i Sundet (Lillebergen)Deretter ble de brukere på Fosse i Meland.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Til Kvamme.Skjønner du har sikret deg bygdeboken for Meland. Slektene på Holsenøya har jeg stort sett god kontroll over. Men jeg sleit endel med å finne foreldrene til Anna Olsdatter Kalaas, måtte faktisk innom SAB på en av mine Bergensturer for å søke råd og veiledning om Anna.Min 3X-tippeoldefar Johannes Knudsen Sundet går det sagn om, han skulle vistnok vært utrolig sterk. Veit ikke om Kleiveland har nevnt dette i sin historie? Må nok vestover og sikre meg bindene fra min hjembygd Meland. Takk for din interesse. Mvh.Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.