Gå til innhold
Arkivverket

[#11581] Beistdal Prgj.-hvor er det?


Gjest T.I.Brox Rasmussen
 Del

Recommended Posts

Gjest T.I.Brox Rasmussen

FT-1865 for Lenvik, Troldvik. Der finner jeg bl.a. Jens Thoresen f.1799 Beistdal Prgj. og kona Antonette Henriksd. f.1808 Lenvik. Skulle gjerne ha funnet ut mer om Jens, men hvor kom han egentlig fra? mvh Thea Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Det gamle Beitstaden ble delt i tre kommuner: Beitstad, Malm og Namdalseid. Alle disse tre kommunene har egne bygdebøker. Nå er Beitstad en del av Steinkjer kommune, Malm er en del av Verran kommune, Namdalseid har fått tillagt en del av tidligere Otterøy kommune.Hilsen Eldbjørg Lyngstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T.I.Brox Rasmussen

Takk for gode tips! Nå har jeg bestilt bygdebøker fra områdene. Det blir spennende å se om Beistdal er det samme som Beitstaden! Til Eldbjørg, er Jens Thoresen eller Thoresen et kjent navn for deg? Hans far het Thor(e) Pedersen. mvh Thea Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T.I.Brox Rasmussen

Nei, desverre. Har navnet hans fra vielsen i Lenvik kirke 4/10-1833 da Jens Thoresen og Antonetha Henrichsdtr. ble gift. mvh Thea Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen

Har du sett denne familien som bodde i Fosnes, NT i 1801? Thord Pedersen, husf. Gurru Olsdtr. husmor Jens Tordssen sønn 5 år, Berette Tordsdtr.3 år. Jens' alder stemmer jo ikke helt i forhold til alder ved vielsen/ FT 1865, men den siste kan jo være feil.Jens kan være født i Beitstad, eller han kan være oppvokst der og trodd han var født der.Har du funnet noen barn av Jens og Antonetta? Hvor bodde de? Hei så lenge. Hilsen Åse Kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T.I.Brox Rasmussen

Nei, dette har jeg ikke sett. Interessant! Har ikke funnet felles barn på dem, men Karen Redd har en sønn, Jens Jensen f.1825 på dem. Det tror jeg må være en sønn av Jens T. fra et tidligere forhold. Han var 'ungkar' v/vielsen til Antonette i 1833 og jeg finner ikke denne sønnen igjen noe sted heller (annet enn hos Karen Redd). Antonette var f. i Troldvig, Lenvik og jeg tror de bodde der. mvh Thea Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.