Gå til innhold
Arkivverket

[#11583] Julie Karoline Kluck,Rena i Østerdalen


Gjest Svein Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Hansen

Er det noen som kan hjelpe meg med opplysninger om Julie Karoline Kluck født på Rena i Østerdalen 27.september 1905. Foreldrene var Maria Magdalena Terizente Carlsen og Wilhelm Kluck. Vet at foreldrene kom i fra Bergen. Hva arbeidet de med på Rena ? Når er Julie Karoline døpt? Og hvem er fadderne hennes ? Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Det er såvidt jeg kan se ingen Julie Karoline døpt i Åmot (Rena) hverken i hovedkirken (hvor barn født i Rena ble døpt) eller annekskirkene Deset og Osen.Hvilke kilder bygger du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Hansen

Feilt fødsels år på Julie Karoline, rett år er 1915 på Rena.Disse opplysningene har jeg fått fra Statsarkivet. I tidsrommet 1915-1917 er de flyttet til Bergen igjen. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Julie Karoline født 29.07.1915, Rødsvold - døpt 24.10.1915 Åmot av foreldre 'Sliperimaskinmester Kluck og h. Marie'. Oppgitt at foreldrene er viet 1914 og født hhv. 1889 (han) og 1888 (hun). Faddere: 'Sliperimester Nils Andersen og h. Petra. Forældrene'. Egte. (Åmot Klok 4 1905-1920 2/6 f.55 no.32)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Hansen

Tusen takk til Geir for hjelpen !!! Wilhelm Kluck arbeidet som SLIPERIMASKINMESTER på Rena.Er det noen som har opplysninger om hva det arbeidet gikk ut på ? Og hvilket firma arbeidet han for på Rena ? Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.