Gå til innhold
Arkivverket

[#11588] Ole (1827-85) og Randine (1824-ca 65) Amundsen fra Biri til Bjølsen


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Oles villa på Bjølsen ble avbildet i Aftenpostens aftennummer 29.11.02 (Praktvilla på Bjølsen ligger øde). Han ble eier av Bjølsen sagbruk, senere Treschows møller og han finansierte visstnok søsteren Randine, som jeg har mange etterkommere etter, bl. a. min mann. Men jeg lurer på etterkommere etter Ole og søsknene deres. Oles sønn skal være PETER ANDREAS MORELL (f 1868).De andre søsknene: Berthe, Eli, Christopher, Johannes, Ingeborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Bjørn Herberg

Jeg vet lite om Oles etterslekt, men kjenner godt hans bakgrunn fra Biri hvis det er av interesse. Han var også i slekt med to andre husmannsgutter fra Biri som gjorde det godt i møllerbransjen i Aker og på Skøyen Hovedgård. Hvis det er av interesse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Liv Marit Haakenstad

Les også bøkene 'Bjølsen Valsemølle 1884-1944' og 'Rent mel i posen'. Her finner du flere opplysninger om disse Biri-gutta som slo seg stort opp i Biri. Dessuten finner du dem omtalt i min bok 'Steig 1641-1995'.Hilsen Liv Marit Haakenstad www.genit.no/birislekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Kjell-Erik Andal

Er disse Treschow etterkommere etter Rasmus Træskomager i Næstved? Etter hva jeg har lest et eller annet sted, kommer navnet etter Rasmus Træskomager.Kjell-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.