Gå til innhold
Arkivverket

[#11592] Hjelp til å lese kirkebok Beitstad N-T


Gjest Eldbjørg Lyngstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Jeg ville bli glad hvis noen som har tilgang til Beitstad MINI 1722 - 1804 hadde anledning til å sjekke en barnedåp. Det gjelder året 1756, den 12. dåpen det året (tror jeg). Barnet heter Jens, og faren heter Peder ... (Farens etternavn klarer jeg ikke å tyde.) Denne Jens kan være den samme som Jens Pedersen Bratreit som giftet seg 13. okt. 1777 med Karen Olsdatter. Kanskje også den samme som fikk et barn døpt 31. januar 1779: Jens Renmoens b.: Ranni. Muligens er det også den Jens som seinere kom til Almlia i Namdalseid sogn (Beitstad prestegjeld), og som døde på Hanemo på Namdalseid ca. 1804. I mellomtida kan han også ha vært på Landsem, i flg. bygdebok for Namdalseid.Men altså, hovedspørsmålet: Hva skrev presten som navn på far til Jens ved dåpen i 1756?Forøvrig er jeg interessert i alle tips som kan være med på å avklare hvem disse var.Hilsen Eldbjørg Lyngstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Takk for svar! Jeg skal nå sjekke opp mot bygdebøker for å se om det er mulig å finne ut hvem denne Peder var. Er fortsatt takknemlig for tips omkring denne familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.