Gå til innhold
Arkivverket

[#11653] Til Yngve Nedrebø SAB/DA


Gjest Inger Tysland
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Tysland

Jeg lurer på hvem som får hjelp av dere når det gjelder noe/noen i Bergen. For meg (og enkelte andre) ser det ut som om det kun er 'utvalgte'. Ber om svar på innlegg 11615. Er det mulig å finne ut noe mer på disse militære rullene enn det som er oppgitt på Digit.arkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det vert ikkje gjort forskjell på brukarar; einaste måtte vera at om nokon har fått mykje hjelp rykkjer dei ned på lista. Derimot kan det gjera ein forskjell kor lett materiale er tilgjengjeleg. Om det berre kostar nokre få minuttar arbeid vil ein kunna venta svar raskare enn om det krev ein lengre ekspedisjon ned i det indre på arkivet.Du la elles inn spørsmålet ditt torsdag kveld; for ein arbeidsdag sidan. Dei tre som har fått svar etter det har alle fått svar i fritda til Yngve Nedrebø og begge gjeld 'standardoppslag'; oppslag i dei kjeldene som det blir mest oppslag i og som Statsarkivet av den grunn truleg har organisert slik at dei er lettast å slå opp i.Med andre ord; eg synest kanskje ikkje du har nokon grunn til å insistera på svar, enno. Om du ikkje har fått svar om ei veke kan det heller vera grunn.Dette er ikkje meint som ein krtikk av Inger; meir som saksopplysning til både henne og andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

UNNSKYLD, jeg satt og snakket engelsk i telefonen, og de 'små grå' koblet ikke tilbake til norsk. Sånn kan det gå når man gjør to ting samtidig, beklagerMvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.