Gå til innhold
Arkivverket

[#11657] Oppslag i kirkebok for Biri mellom 1865 og 1872 samt 1832


Gjest Hege Sofie Bull
 Del

Recommended Posts

Gjest Hege Sofie Bull

Jeg finner en Martinus Simonsen født 1872 i Biri på gården Sørengen i FT 1900. Han bor sammen med sin mor, enken Eline Kristiansdtr f. 1832 og søsteren Ingeborg f. 1865. Hvem er Martinus sin far ? Og når giftet foreldrene seg ? Hvem er Martinus sine besteforeldre ?På forhånd tusen takk ! mvh Hege Sofie Bull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Sofie Bull

Hei ! Takk for tipset - var innom der tidligere i dag, og kom ingen vei.. Men prøvde igjen og nå ble jeg bare mer forrvirra... Det er to Martinus Simensen`er født i forskjellige familier i henholdsvis 1872 og 1874 og jeg må finne ut hvem som er den riktige via andre kilder.Mvh Hege Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johannessen

Hei.Det er vel disse du leter etter i Biri. Simen Pedersen,husfader,gardbruger og selveier,f.1827 i Biri.Hustru Eline Kristiansdatter f.1831 i Biri. Barn:Petter f.1857, Karine f.1859, Sophie f.1862, Ingeborg f.1864 og Marthinus f.1872 alle barna er født i Biri.Familiens bor på Myhre i Biri i 1875.Mvh.Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Sofie Bull

Jo, i utgangspunktet var det det, fordi jeg bare hadde funnet denne Martinus Simensen i utgangspunktet som var fra Biri. Men nå står igjen jeg med to, en på Neraaseie også, med Simen Hansen og Pauline Torgersdatter som foreldre. Da må jeg prøve å få avklart hvilken Martinus som er 'min' via andre kilder.Men tusen takk iallefall !Mvh Hege Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.