Gå til innhold
Arkivverket

[#11661] Marie Almstuen og Ole Rødørbakken


Gjest Sonja Fjellhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Sonja Fjellhaug

Søker opplysninger om min oldefars søster Marie Edvardsdatter Almstuen. Hun er født i Vardal 1890 og gifter seg i 1910 med Olav Olsen Rødørbakken fra Søndre Land, født 1889. Spørsmåler er hvor det blir av dem etter vielsen, om de hadde noen barn og eventuelt deres navn og fødselsår, -sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Sonja Fjellhaug

Er det ingen som vet noe om oldefars søster? Jeg forsøker å spore alle etterkommerne etter min tippoldefar som var første bruker i slekta på plassen jeg vokste opp. Jeg håper noen vet noe om Marie eller eventuelt noen av søsknene hennes. Alle opplysninger tas imot med takk. Sonja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Gjest Sonja Fjellhaug

Vil blåse nytt liv i denne. Marie gifter seg 2. gang i 1935, Vardal, med Ole Olsen Haugseth fra Nord Aurdal. Marie er da hushjelp i Hunndalen. Har lett gjennom alle kirkebøker som gjelder Gjøvik/Vardal, uten å finne noe mer informasjon. Men de kan jo ha bodd ett annet sted og fått barn der. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Legger inn lenker til vielsene:Marie Edvardsdatter Almstuen's første ekteskap i 1910,med Olav Olsen Rødørbakken (nr 7): [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=22483&idx_id=22483&uid=ny&idx_side=-132>LenkeMarie's'>http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=22483&idx_id=22483&uid=ny&idx_side=-132>LenkeMarie's andre ekteskap i 1935,med Ole Olsen Haugseth (nr 4): LenkeTelling 1900,Almstuen i Vardal Marie Edvardsdatter,bor sammen med foreldre og søsken i Almstuen: LenkeVet ikke noe om Marie's ekteskap og eventuelle barn,men legger inn litt opplysninger om Maries BROR, Ole Edvardsen Almstuen:Marie's bror Ole,ble gift med Helga Valheim i 1924(nr 23) http://www.arkivverket.no/URN:kb_read? idx_kildeid=4076&idx_id=4076&uid=ny&idx_side=-126Dåpen til Helga,født 19 juni 1902,Sevalseie. Foreldre var Olaf Olsen Valheim og Sofie Johannesdatter: LenkeKonfirmasjonen til Helga i 1917(nr 30): LenkeVielsen mellom Ole Almstuen og Helga Valheim. Viet 3 juni 1924: LenkeOle og Helga fikk en datter,født 5/7-1929,Engevold i Vardal LenkeOle Edvardsen Almstuen og Helga Olufsdatter Valheim bodde senere i Helga's barndomshjem,Valheim.Deres datter,født 1929, ble gift og fikk 3 barn. Hun overtok barndomshjemmet Valheim etter foreldrene's død på 1970/1980 tallet. Hun og ektemannen hadde bygd bolig på andre siden av veien ,ovenfor foreldrenes bolig Valheim i Mustadroa i Vardal.Martin Hansen Sveen,født i Nordre land i 1893,ble gift med Marie Olufdatter Valheim's søster,Borghild ,født 19 juni 1899,Vardal. De giftet seg 25 jan 1921(nr 2): LenkeDåpen til Borghild Olufsdatter Valheim,født 19 juni 1899: LenkeKonfirmasjonen hennes 5 okt 1913(nr 29) : LenkeDåpen til Martin,født 22 aug 1893,Aurlundssveen. Foreldre Hans Olsen Aurlundssveen og Karen Mathea Kristiansdatter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hvis du legger inn e-postadressen din kan du få navn på noen av ettekommerne av Ole Edvardsen Almstuen og Helga Olufsdatter Valheim's datter,som ble født 5 juni 1929.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.