Gå til innhold
Arkivverket

[#11686] Alma Elise og Jørgen August Rieck Bergen - har de etterkommere ?


Gjest Ole Rabben
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Rabben

Jørgen August Rieck, f.1883 i Aasane,Hammer,v/Bergen.d.11.10.1960 g.m. Alma Elise Brynjulfsen, Bergen f.13.11.1889, d.04.08.1969 De hadde en datter Laila Rieck f.? d.03.12.1975 Kjenner noen til om de hadde flere barn og evnet. hva de heter og hvor de bor? Jørgen Rieck drev en forretning i Bergen sentrum.Forretningen var i drift så sent som rundt 1975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Yngve Nedrebø

Da Jørgen August Rieck døde i 1960 var det enken og datteren Laila som var arvinger. Da Laila Rieck, født 9. mai 1918, døde 3. desember 1975, etterlot hun seg ikke livsarvinger, og boet ble behandlet i henhold til testament.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

Jeg mener å minnes at det var 2 søsken. En bror som jeg tror heter Richard Rick. Han flyktet til Sverige og ble sendt over til England under krigen. han arbeidet i NORTRA-skip. Mens han var i Sverige mener jeg at han ble gift. Ekteskapet ble så vidt jeg minnes avsluttet da han reiste til England. Jeg håper at dette er rett person. (Han var i Garden som soldat før krigen) Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Rabben

Hei! Hjertelig takk for tilbakemeldingene! De har avklart det meste av det jeg funderte på. Det var interessant å høre at Laila (sansynligvis)hadde en bror,men etter hva jeg skjønner av booppgjøret så må han ha dødd før 1960 og ikke hatt livsarvinger.Det hadde heller ikke Laila og dermed er det vel bare å avslutte denne slektsgrenen!Hjertelig takk for hjelpen ! Hilsen Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Avdelingssjef Rolf Rieck døde i Bergen 12. mai 1954. Som arvinger står foreldrene Alma Elise og Jørgen August Rieck. Rolf Rieck var født 12. mai 1912.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Karsten Rieck

Hei Ole!Ser du er interessert i Rieck-slekten, men at det var en stund siden. Jeg prøver å forske litt på denne slekten, så hvis du fortsatt 'er her' og er interessert så gi en lyd!MVHKarsten M. Rieck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Rabben

Hei Karsten !Takk for e-posten! Jeg hadde nok avsluttet forskningen av Riek-slekten. Som du vil se av tema nr.11686 har jeg, etter de opplysninger som var kommet fram, konkludert med at barna til Jørgen og Alma Elise Rieck ikke hadde livsarvinger.Alma Elises mor,Anna Laurine Brynjulfsen var fra Frøya,og min kone Anna Laurine f. Madsvåg har slektstilknytning til Alma Else og hennes etterkommere. Dersom du kjenner til at Jørgen og Alma hadde flere barn og at noen av dem hadde livsarvinger,vil jeg bli svært takknemlig dersom du kan gi meg opplysninger om det.MVH Ole Rabben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karsten M. Rieck

Jeg har kun funnet de barna som er nevnt her, Laila og Rolf Rieck. Men jeg skal si ifra hvis jeg finner noen flere.MVH Karsten M. Rieck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.