Gå til innhold
Arkivverket

[#11690] Nord Trøndelag /Leksvik Arnt Johnsen


Gjest Marit Monsen Bolset
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Monsen Bolset

Kan noen hjelpe meg med opplysninger vedr. Arnt Johnsen født ca 1808 +/- i Leksvik. Arnt ble konfirmert i Oppdal. Ved ekteskapsinngåelsen 10 februar 1832 på Frosta står følgende: 'Ungkl Musquet Arnt Johnsen Busæt, født i Lexvig, conf. i Opdal og ophold paa Frosten, 24 aar gammel. Hans fars navn synes å være John Frostad(?) og mors Dorthe Olsdtr. Stavsætgjerd, 20 år gml, født på Frosten. Brudens faders navn: Ole Stavsætg.' Jeg kan følge morens slekt på Frosta, men er usikker på denne faren. Kan noen hjelpe meg? Mvh Marit Monsen Bolset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Jeg finner Buset-gårder i Midtre Gauldal, Rennebu, Roan, Frosta og Verdal. Han har antakelig hentet navnet Etter at han forlot Leksvik. Prøv et innlegg på Fosenslekter: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Frostaboka bd. 5 og 6 kan kanskje gi noen svar. Jeg har bare bind 5, og finner der Stavsetgjerdet. Dortea (f. 1811) var datter der, foreldre Ola Anderssen og Karen Andersdatter. I 1865 var Dortea enke, og bodde på heimplassen. Hennes avdøde ektemann var Arn Jonsen, f. 1808 i Leksvik, husmannsfolk i Fåneshamn (plass under gnr. 19, omtalt i bind 6). Det er mulig omtalen under Fåneshamn kan gi opplysninger om hvor Arn kom fra.Mvh Arne Langås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvor Aaby

Den nærmeste gården som heter Frostad finner vi i Lensvika i Stadsbygd prestegjeld. Ellers er det Frostad i Veøy i Romsdalen. Men kanskje er det usikkert om far til Arn het John Frostad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kirkebok Oppdal: Konf. 5/12 1824 Arnt Johnsen Fagerhoug, 16 år. Født på gården Fagerhoug, foreldre John Olsen og Kirstine Johannesdt. Vacc. etter attest av 4/3 1813.Konf. 9/4 1826 Arnt Johnsen Brun, Født 20/10 1811 på gården Brun. Foreldre John Ivarsen Myran og piken Ranni Gulbrandsdt. Bruns...Det var alt 1822-1827.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.