Gå til innhold
Arkivverket

[#11692] Andreas Vangsmo, søker etter barn eller barnebarn av Andreas


Gjest Unni Soma Krongård
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Soma Krongård

Andreas Vangsmo er født i 1890 i Klæbu.Hans fars navn:Nekolai, event. Nikolai Vangsmo, født i Strinden,og mor Elen Vangsmo, født i Bratsberg. Leter etter etterkommere. I folketelling av 1900 er Andreas og Nikolai og Elen Vangsmo , flyttet til Trondheim.Det mangler farsnavn på Nikolai og Elen i folketellingen, så det er vanskelig å komme videre. I folketelling er Nekolai født ca 1858 , skrevet med NEKOLAI,det er mulig at det rette er NIKOlai. Elen er født ca 1857. Håper at det er noen som svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Arnfinn Wangsmo

Hei! Håper at du fremdeles kikker inn på etterlysningen din.Jeg har et spørsmål til deg.Kjenner du til dette navnet??? Arne Soma Født 03.10.1920 Død 18.09.1968 i Bergen Vi leter etter hans etterkommere.Om det er far til Arne Soma,Bergen du spør etter, Andreas Vangsmo Født 1871 i Bø i Vesterålen.Hans far kom fra Klæbu da kan vi være behjelplig med alle faktaMed vennlig hilsen Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Hei! Det er feil Andreas dere holder på med.Han dere skal finne er min bestefar Andreas Bertinius Vangsmo født 1871 i Vesterålen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Feil ? Jeg svarte på Unnis gamle spørsmål. Men siden det er dagen før 17de mai, kan jeg jo kanskje svare deg også Arnfinn. Hva med denne karen født i Bø i Vesterålen? Andreas Bertinus Olsen døpt 23.07.1871. Foreldrene var Ole Andreas Monsen og Berthe Monsdtr. Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk for det,jeg har hele slekten til min bestefar og bestemor.Andreas er min bestefar og han var født i Vesterålen.Han var Handelsreisende.Ha en fin 17 mai.Hilsen Arnfinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Bare hyggelig å kunne bidra. Som et lite apropos. Jeg har selv vært handelsreisende i 36 år.En riktig fin 17de mai til deg også. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Hei Rune!Det jeg mente var at Unni tok feil av personen hun lette etter.Vi fikk vite om Soma familien for to dager siden av statsarkivet.Så det var veldig hyggelig å få ny slekt.Hun er faktisk søskenbarnet mitt.Med vennlig hilsen Arnfinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Hagen

Siden Unni la inn innlegget i 2002, ville jeg heller ha søkt i www.telefonkatalogen.no og sendt henne en SMS på det mobilnummeret som kommer opp der. (Kommer opp både privat og mobilnr.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk for tipset,vi har forsøkt å sende tekstmelding og å ringe.Går ut i fra at hun er bortreist i helgenMvhArnfinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Soma Krongård

Hei Arnfinn, God 17 mai Arne Soma er min far, som døde i 1968. Arne Soma fikk også en sønn i ekteskap nr. 2,som heter Kurt Soma, bosted Bergen. Andreas Vangsmo er far til min far, og Andreas var 30 år gammel da min far ble født i 1920 i Bergen.Andreas og min farmor var aldri gift. Jeg har hele mitt liv visst at Andreas Vangsmo var min farfar, og det vet også min halvbror, som har Andreas sin klokke. Men vi vet ikke noe om ham, ei heller hvordan han så ut. Jeg ringer deg i morgen, Med vennlig hilsen Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.