Gå til innhold
Arkivverket

[#11702] Informasjon om David Schilling, født 11.12 1897


Gjest Per Aage Pleym Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Aage Pleym Christensen

Hei!Jeg søker informasjon om David Schilling, f. i Aker 11.desember 1897 (eller 1898). Foreldrene var forsikringsagent Fredrik Schilling (f. 1857 i Danmark) og Nora Anette (f. 1851 i Modum).David er med foreldre og søsken registrert bosatt på Sjølyst i Østre Aker i Folketellingen av 1900.David samlet i 1920-årene stoff til en slektsbok om Pleym-slekten (som ble publisert til familiemedlemmere i 1930), og senere jobbet han med Schilling-slekten.Jeg tror han var bosatt på Grünerløkka.Jeg vet ingenting om David hadde familie, hva han jobbet med eller når han døde.Men jeg har siden 1998 oppdatert, utvidet og korrigert slektsmaterialet han samlet om Pleym-slekten. er derfor nysgjerrig på hva som skjedde med David Schilling.Har du informasjon kan du skrive til meg på pleym@hotmail.comMvh. Per Aage Pleym Christensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Aage Pleym Christensen

En presisering; Faren til David het Christian Fredrik Schilling.Jeg har tidligere fått dokumenter som David og faren underskrev i 1915, da David var bare 17 år. Det var en oppsummering av Schilling-slekten, frem til David. Slekten stammet opprinnelig fra Sveits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det kan se ut som om du må ta deg en tur til byarkivet i Maridalsveien i Oslo en gang for å se på flytting og evt. folketellinger. Du har jo et sted å starte, Sjølyst i Ø.Aker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.