Gå til innhold
Arkivverket

[#11708] Paulus Menighet, Oslo ca.1883


Gjest Helmin Kvennodd
 Del

Recommended Posts

Gjest Helmin Kvennodd

Er det noen som har tilgang til KB for Paulus menighet for året 1883. Bestilte KB på Porsgrunn bibliotek i Mars og venter ennå. Det gjelder: Ekteviede: Hans Andersen f. 1857, Fredrikstad g.m. Maren Oline Karstensdatter f. 1858, Tune i Østfold. Er litt usikker på om de giftet seg i Paulus Menighet, men alle barna er i 1900 tellingen registrert som født i Oslo. De bodde i 1900 i Platousgt.4 i Oslo. Mvh Helmin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Om du ser på innlegg 11700 finner du en link over kirkesogn/gatenavn i Oslo som Laila N. Christiansen har lagt der.Hvis du bestilte i mars og ikke hørt noe fra biblioteket tror jeg nok de har glemt/eller rotet bort bestillingen. Du bør nok kontakte dem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helmin Kvennodd

Takk for svarene. Utifra innlegg 11700 skal de tilhøre Paulus Menighet. Har etterlyst KB for Paulus Menighet på biblioteket flere ganger siden Mars. Men mitt spørsmål var om det var noen som hadde tilgang til KB for Paulus Menighet 1883 på Viede. Mvh Helmin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Jørgensen

Jeg har slått opp og funnet følgende: 17. mai (!) 1883. Hans August Andersen og Maren Oline Karstensdatter. Han født i Gleminge (Glemmen?) 1857, hun i Borge 1858. Hans yrke er 'sømand', adressen: Korsgade 26 (usikker på første bokstav). Han konfirmert 7.?.73 i Gleminge, hun konfirmert 5.10.73 i Borge.Hans far Anders Hans Andersen, hennes far Karsten Syversen (yrke vanskelig å tyde, men kan være Brigaderjunker e.l.?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.