Gå til innhold
Arkivverket

[#11713] Svend Pedersen Nedre Våge f. 1825 utvandra 'med hele sitt hus', men hvor?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Sven Pedersen Nedre Våge fra Stolmen i Austevoll (Sund) utvandra til USA 4. juni 1880 sammen med sin kone Tyri Monsdtr. f. 1825 og sønnen Niels f. 1859. Fra før hadde Mons f. 1851 reist sammen med sin kone Marthe Eline Thomasdtr. Aarland f. 1848. Dette paret reiste til USA på forsommeren i 1873. Senere reiste også Ingeborg Kristina Svendsdtr. f. 1858 og Herborg Halbjørgina Svendsdtr. f. 1862 Utreise fra Bergen 29. mars 1882. Det er mulig at brødrene Peder f. 1848 og Ole f. 1854 hadde reist tidligere. Håper at det er noen som kan finne opplysninger om noen av disse. Mons var gift med søster til min oldemor. Marthe sin yngste søster Kari (Carrie) reiste over til sin søster 6/4-1875. Det merkelige er at jeg ikke kan finne Marthe noen steder, selv om jeg har fått info om at hun bodde i Chicago da hun døde i 1900. Jeg har også fått info om at Mons og Marthe hadde barn, men har ikke klart å finne dem. Derfor vil jeg nå prøve og oppspore resten av familien til Mons for å se om det kan gi meg en 'pekepinn' på hvor familien kan ha bosatt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.