Gå til innhold
Arkivverket

[#11714] Anne Cathrine Severine Eriksen


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Matros Lars Olai Paulsen ble den26.10.1856 viet med Anne Cathrine Severine Eriksen i Domkirken i Bergen.Det oppgis der at hun da var 23 år og 6 mnd Altså skal hun være født i 1833. Det oppgis også at hennes fødested er Domkirken sogn i Bergen. Jeg kan ikke finne henne der. Kan dere hjelpe meg? Jeg ville gjerne hatt navnet på foreldrene samt deres bopæl.Med vennlig hilsenJan Frode Johansen jafjohan@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Anne Cathrine Severine, datter av Anders Erichsen Rolland og Johanne Nielsdatter, var født 20. februar 1833. Familien bodde i 10. rode nr. 32, andre ganger er adressen oppgitt å være 10. rode nr. 31. Der bodde hun også da hun giftet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Yngve: Finner du denne dåpen på nettet, eller mangler det data for 1833? I DK døpes det 250 - 300 pr år, mens det i 1833 kun er 150. Dette har kanskje en helt annen forklaring enn manglende registreringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Jan Frode Johansen

Nå er det gått 3 år siden sist og fortsatt finner jeg ikke Anne Cathrine Severine Eriksen f.20/2-1833 døpt i DK Bergen.Når vil detbli rettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Yngve Nedrebø

Dette arbeidet har måttet finne seg i å vente. Det vil kreve at noen (les: jeg) må få tid til å kontrollere filene og sy dem sammen. Jeg har relativt mange baller i luften, og har hatt rikelig å fylle både arbeidstid og såkalt fritid med.Nå vil jo også de skannede kirkebøkene snart komme ut for angjeldende periode, og slik gi adgang til informasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.