Gå til innhold
Arkivverket

[#11724] Anne Halvorsdtr Tveitan f 1776, Bø i Telemark, foreldre?


Gjest Gro Berit Sternang
 Del

Recommended Posts

Gjest Gro Berit Sternang

Anne Halvorsdtr Tveitan gift m. Kittil Klasson Grave ca 1800. Kan nokon hjelpe meg med kven som er hennar foreldre? mvh Gro Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Du finner i alle fall ekteparet på gården Løvol i Seljord i 1801 tellingen. Det enkleste for å finne foreldrene til Anne er vel å prøve bygdebøkene for Bø hvis du er sikker på at henne er født på Tveitan. Men det finnes andre skrivemåter. På Tveten i Bø finner du Ougen Halvorsen som gårdbruker. Der er også Gone Ougensdatter, som er hans mor med flere barn, hun er enke. Et av barna til Ougen har navnet Anne. Dette kunne være en god mulighet.På gården Tvedt har du bonde Halvor Knudsen med kone og flere barn. Det kan også være en mulighet. Dette er de to eneste Tv-gårdene i Bø, men det er også et par i Lunde.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørn Olsen

Fant dette i Mormonerarkivet: LenkeHennes foreldre er :Halvor Kittilsen f 1738 på Tveitan i Bø og Gonne Augensdatter f 1740 på Håtveit i Bø. De giftet seg 20 mars 1759 i Bø. Du finner familien videre på Padigree Resource filen du kommer til dersom du søker her på navnet hennes og fødsel. Dersom du ikke greier det så gi beskjed! Ps Det er alltid usikkert med disse fundene i mormonerarkivet, Hilsen Jørn i Langangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bjørn Darrud

Bø soga II s 577 og 629.Kittil Klasson Grave, Bø f 1776 g 1800 m Anne Halvorsdtr Tveitan, dtr av Halvor Kittilson og Gonne Augunsdtr Håtveit/Tveitan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

Eg har Bø-soga, men hadde på eit notat skrive at eg mangla foreldra hennar. Eg var òg sikker på at dette hadde eg dobbeltsjekka, iallefall mange takk for hjelpa. mvh Gro Berit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.