Gå til innhold
Arkivverket

[#11733] Olav Endestad f 27.06.1887 kvar i Sunnfjord ?


Gjest Nils Songve
 Del

Recommended Posts

Gjest Nils Songve

Er på leit etter oldefar min. Han kom til Voss rundt 1905 der han gifta seg med Anna Flatekvål f18.07.1883 d.1962.Det me veit er at faren var oppat gift Og Olav var frå 2. ekteskap.Han hadde og ei søster (Marta)som var i Bergen ,og ein 1/2 bror som hette Samson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

I og med at han på en eller annen måte brukte etternavnet Endestad vil jeg jo tippe at det må ha noe å gjøre med den samme gården i Kinn i Sundfjord. Min bestefar kom også til Voss fra Kinn og fra samme området. De kom for å arbeide i skifterbruddene. I folketellinga for Voss for 1900 står min bestefar oppført som Lars Endrestad. I og med at du har fødselsdato er det jo ikke noe problem å finne han. Du må bare få tak på kirkeboka. Jeg har desverre ikke dette tilgjengelig, jeg har kopiert mange sider, men ikke dåp for 1887.Lars Løkkebø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ole Elias, son av innerst og tenar Ole Akselson Endestad og kona Olianne Jakobsdtr, er fødd på Endestad i Eikefjord, Kinn prestegjeld 27. juni 1887, og døypt 10. august same året.Enkjemann, tenar Ole Akselson, fødd 1825 på Frøystad i Gloppen, og son av Aksel Jeremiasson, gifta seg i Eikefjord 12. mars 1886 med Olianne Marie Jakobsdtr Knapstad, fødd 1844, og dotter av Jakob Jakobson.Ole, son av Aksel Jeremiasson Frøystad og kona Magdali Olsdtr, vart fødd 15. juni 1824 i Breim sokn i Gloppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.