Gå til innhold
Arkivverket

[#11736] Niels Flyborg - fra Sverige til Norge ca. 1750


Gjest Are S. Gustavsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Are S. Gustavsen

Hei!Kjenner noen til en innvandret svenske ved navn Niels Flyborg. Han skal være født ca. 1720 i Sverige, og kom omlag 1750 til Norge. Hans sønn skal være gift (med en dame ved navn) Lycke.Litt knapt med informasjon dette, men det er slik etterlysning jeg fikk av Sten Gustafsson i Borlänge i august i år var formulert.mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

I FT 1801 for Hof i Vestfold - Eidsfoss Jernværk - finner to kvinner Mette Flyborg 46 og Sophia Flyborg 45. Sistnevnte er enke og har barn med etternavn Løkke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, När jag söker i Familysearch, Disbyt samt i Rötter, är det tydligt att alla namnbärare (Flyborg) kommer från södra Sverige - Skåne och Blekinge. Vänligen, Olle Elm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Hei!!!Jeg har satt av litt tid og gått gjennom alle konfirmasjonene som ble holdt i hof og Wasaas.Jeg fant følgende med etternavnet Flyborg:konfirmert 09.06.1771: Mette Karine, 17år Sara Marie, 18årkonfirmert 05.09.1773: Nicolai Kristofer, 17år Anne Sophie, 18årkonfirmert 04.06.1780: Hedevig Katrine Jeg fant også igjen noen av disse som døpte:døpt:03.november 1755 Niels Flyberg's og Ingeborg Olsd's Barn nom: Anna Sophia faddere: 1.??? 2.Berthe Marie Wolner 3.Mons Alseng 4.Hans Falck 5.Jens Johannessøn døpt:20.mars 1757 Nicolai christopher foreldre: Flyberg og Ingeborg Kristofersd. faddere: 1.Plathe 2.Jørgen ??? 3.Plathe 4.Berthe WolnerHåper dette kunne være til noe hjelp. Alle opplysningene jeg har er hentet ut fra Hof/Vassås kirkebok.MVH Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Jeg dkriver bare dette så kanskje personen som har skrevet innlegget kan se dette, det er mulig han har glemt det???Hvis du har noen spesielle personer med år, så kan jeg se etter for deg/dere.MVH Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Kai:Takk for dine oppslag. Dette kan godt være den Nils Flyborg som ettersøkes. Har ikke hatt anledning til å svare før.mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Jeg vil gjerne hjelpe deg mer hvis jeg får lov. Jeg har registrert alle konfirmerte i mini 1-2-3 (kirkebøkene for Hof) og de kommer til å bli tilgjenglig på Digitalarkivet så fort noen får korekturlest det. Da kan du jo også se om du finner noen flere du er på jakt etter!!!MVH Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.