Gå til innhold
Arkivverket

[#11747] Hedrum i Vestfold: Margit og Ola Torsteins.


Gjest Thor Warberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Thor Warberg

Er det nokon som veit meir om desse syskena frå Ål:* Margit Torsteinsdtr. Skrindo 30.08.1761-1831 G 1796 m Anders Sørensen Ringdal, Hedrum. Barn: Torstein 1790c- . Margit vart attgift med Jan Hanssen, husmann under Meløy i Hedrum. (FT 1801) og *Ola Torsteinson Skrindo 1771-1809 G 1789 m Anna Torine Mikkelsdtr. ... . Barn: Lene Maria 1795- ; Torgeir 1797- ; ... . Ola var husmann på Svenrød under Østre Ringdal i Hedrum i 1801. * Herbrand Torsteinson 15.01.1764- ............................. *Arne Torsteinson Skrindo 01.03.1767 .............. ____________________________________________ Foreldra er: Torstein Herbrandson Skrindo 1723-1782 Foreldre: Herbrand Person søre Skrindo og Ågot Arnesdtr. Geilo. (Hol). Gm Sigrid Olsdtr. Medgard Skrindo 1736- Foreldre: Ola Asleson Medgard i Leveld og Margit Gunnarsdtr. Ødelien. ____________________________________________Helsing Thor Warberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Jeg er ikke sikker på hva du er ute etter, men dersom du ikke har hatt tilgang til bygdebok for Hedrum, kan jeg hjelpe deg med det. På plassen Svenerød under Ringdal Østre bodde Ole Torstensen 1793-1809. Gift 1793 med Thorine Mikkelsdatter, datter av forrige bruker av plassen, Mikkel Torsen, som døde 1801, 69 år gammel. Ole og Thorine hadde iflg. bygdeboken 4 barn. Men dette visste du kanskje?Anders Sørensen på Ringdal Østre, bruk nr. 5, var først gift 1762 med enken etter foregående bruker Kristen Nilsen. Hun het Anne Andersdatter og døde 1795, 77 år gammel. Anders, som visstnok var fra Reinemo i Hedrum, døde 1817, 84 år. Hans annen kone kalles i bygdeboken for Mari Torstensdatter. Hun døde 1831, 72 år gammel, og brukte gården til sin død. Det nevnes ingen barn.Si fra om du ønsker mer av hva bygdeboken har å fortelle.MVH Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Warberg

Tusen takk til Hans og Kristian.Eg ser at formateringa av innlegget mitt har krølla seg. Vedr. Margit Torsteinsdtr. Skrindo så blir spørsmålet om nokon kjenner sonen Torstein f. ca 1790 og hans evt. familie.Eg skulle også gjerne ha evt. oppl. om familie, bustad barn og sv.barn for Herbrand Torsteinson 15.01.1764- og broren Arne Torsteinson Skrindo 01.03.1767.Dei kan vera døde i Ål i 1790-åra. ( her er hol) evt. utflytta.Helsing Thor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.