Gå til innhold
Arkivverket

[#11749] Rangdi Olsdtr. Skrindo 1863- Nes på Romerike


Gjest Thor Warberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Thor Warberg

Rangdi Olsdtr. Skrindo 8.9.1863 Foreldre: Ola Knutson skrindo og Anne Håkonsdtr. Skrindo.Myndig og busett ved Kr.ania ifylgje skifte av 5. mai 1893. I 1900 arbeidde ho med fjøsstell på garden Rønaas i Nes på Romerike. Fødestad er oppgitt til 'Valdres', men etternamnet hennar er 'Skrinde'. Veit nokon meir om desse systrene? Dei har ei syster ÅGOT f. 1870 med ukjent ophaldsstad i 1893.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg fant en Aagot Skrinde 21 år fra Aal som emigrerte fra Kristiania til Michigan City 20/4 1888. Eller så fantes det 2 piker Skrinde som emigr. fra Oslo 1884 og 1896.Så har jeg i 1900 funnet Ragnhild Skrinde f. 1863 Aal, ug. kjøkkenpike i Gjetemyrsv. 41 Kristiania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Warberg

Hei Laila og Berit. Tusen takk for gode innspel.Det som eg lurar på med Rangdi evt. Randi var: evt. ekteskap og barn (+ svigerbarn) og bustad.Ragnhild f. 1863 hadde eg ikkje sjekka opp på nettet. Ho døydde i Ål i 1906. No veit eg meir.Helsing Thor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.