Gå til innhold
Arkivverket

[#11760] Gyldenskog og Rusten, Grøtta i Rauma (Grytten)


Gjest Olav Beyer
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Beyer

Etterlyser personer som har opplysninger om Peder Anderson Gyldenskog f.1847 og Inger Johnsdtr. Heen fra Grøtta/Isfjorden i Rauma. Jeg har tidligere notert det som angis i Raumadalsfolket, men mangler spesielt opplysning om Peders mor, Ragnhild Sivertsdtr. Rusten; som jeg har f.1816, d.1913.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Beyer

Jeg har allerede sett inne på din omfattende database, og jeg registrerer en del felles slektninger med meg der. Raumadalsboken, som jeg ikke har hatt mye tilgang på (Ønsker å kjøpe en kopi om noen kan tenke seg å selge?) er jo ikke alt for omfattende for denne slekts linjen. Det er jo minst 2 Gyldenskoglinjer. Dette er jo den ene - 'Jekte-P' linjen, som kanskje noen vil vite litt om.Peder var baker og handelsmann på Grøtta, men fikk problemer etter at jekta hans forliste (eller kolliderte medet svensk orlogsfartøy!) på veien til Ålesund for å bli sertifisert og assurandert (ca. 1904?) Minst 3 fra Isfjorden døde i denne hendelsen. Jeg skal sende deg en mail privat om dette Glenn.Olav Beyer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.