Gå til innhold
Arkivverket

[#11764] Etterkommere etter svensk jernbanearbeider Erik Gustav Rehn, født 7. april 1880


Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

I flere år har jeg forsøkt å finne ut av en gåte vedrørende min egen oldefar. Ryktene sier at han, før han giftet seg med min oldemor, skulle være gift og ha barn i Oslo. Dette har jeg aldri klart å verifisere. Et av barna skulle være fotballspilleren Gustav Rehn, som blant annet spilte for Skeid og på landslaget.Min oldefar ble gift rundt 1920 med min oldemor og fikk 5 barn med henne. Min bestefar, født 4. februar 1921 var hans første barn med oldemor. Da var oldefar 41 år. Han arbeidet på jernbanene som skytebas og fartet hele sørøst-Norge rundt med sin familie.En Erik G. Rehn (38 år i 1918) arbeider som fyrbøter på det norske skipet Noruega som avgikk fra Matanzas, Cuba og ankom Ellis Island 28. februar 1918. Denne personen var svensk. Opplysningene har jeg fra Ellis Island. Jeg har ikke fått bekreftet at dette er min oldefar.Er det noen som har noen opplysninger om Rehn-personer i Oslo-området mellom 1900-1920?mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei Terje !Se også innlegg 7132, der har ikke Marie kommet noe særlig videre, men den hun prøvde å hjelpe er en arbeidskollega av meg,..... Rehn. Som også gjerne vil finne ut av Rehn familien i Oslo i samme tidsrom. Kan det faktisk være sånn at det er samme familie, siden det er få med etternavnet Rehn i Oslo i samme tidsrom ?Hilsen Rune !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen