Gå til innhold
Arkivverket

[#11788] Jeg hjelper deg gratis!


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg har litt tid til å hjelpe deg som er ny i 'gamet' med slektsgransking. Jeg utfører arbeidet gratis for mindre oppdrag. Ved mer omfattende oppdrag kan jeg ikke utføre det gratis. mvh Jan Frode Johansen jafjohan@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Ellefsen

Hei, ser du hjelper oss som ikke er helt drevne i faget, jeg forsøker å finne Husmand Nils Nilsen g.m.Agnete Olsen fra Østerhagene Stange. Jeg vet de hadde minst to barn, Inga Marie Nilsen f. 27 okt 1885 og en sønn Nils. Jeg har noen gamle dokumenter med stedsnavnene Hestehagen, Tudderud Eje, Nordvi. Inga Marie var min bestemor. Hun var gift med Oscar Emil Frisk (Sundstrøm) Håper du kan hjelpe! Med vennlig hilsen Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Ellefsen

Hei Wenche. Takk for hjelpen. Den første linken din stemmer. De to andre tror jeg ikke kan være riktige, navnene og fødsels årstall stemmer ikke. Inga var født 27. okt.1885. Jeg er sikker på at hun hadde en bror Nils. Hennes far Nils og mor Agnete er det vanskelig å finne noe om. Hvem deres foreldre er osv... Mvh Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Johnsrud

HeiI følge FamilySearch giften en Nils Nilsen seg med Agnethe Olsdr i Ottestad kirke (så vidt jeg vet er dette i Stange) den 19. august 1885. Hans far var Niels Olsen, hennes far Ole Eriksen.Mvh Hanne Johnsrud Rælingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Diverre var eg for sein til å fjerna dette temaet, det var kome for mange innlegg som sikkert er nyttige for folk. Dette er ikkje staden for reklame, og absolutt ikkje lurereklame. Det er ingen samanheng mellom overskrifta og innhaldet i innlegget til Jan Frode Johansen. Men som ein ser, det er ingen grunn til å bruka nokon som tek betaling så lenge det er så mange som gladleg hjelper til utan betaling. Om du treng hjelp, legg det heller inn som eit eige tema og ikkje heng det på her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Takk Jan Oldervold for at dere følger med.Personlig synes jeg at det har begynt å skli litt ut. Brukerforum er vel heller ikke det rette stedet å reklamere for og selge sine produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg beklager utspillet. Min hensikt var å hjelpe folk med enkle spørsmål og ikke reklame. At det har blitt oppfattet som reklame er jeg lei for.Jeg ønsket å markere at det var kun enkle oppdrag og ikke omfattende slektsarbeid som jeg kunne utføre gratis.Jeg er nokså ny i dette forumet og kjenner ikke så mye til formen her. Men jeg trekker herved tilbake mitt løfte om å hjelpe folk-ikke send flere e-mailer til meg. Om det er mulig slett denne tråden. Beklager Oldervoll,det skal ikke skje igjen mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Ellefsen

Hanne, kan du være så snill å sende meg linken til Family Searsc siden du fant det på. Det kan godt være riktige personer du har funnet!! Mvh Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Som sagt igjen.Jeg beklager utspillet og håper på at tråden kan fjernes etterhvert. En kjempegedigen tabbe. mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Tåpelig av Jan Frode men han har beklaget og vel lært noe av det. Siden temaet står her får jeg prøve å hjelpe Marit Ellefsen. Nile Nilsen f. 1860 på Lundseie i Stange giftet seg 19/8-1885 i Ottestad annex med Agnethe Olsdatter f. 1861 på Bjørnstadeie. Hans far:Nils Olsen, hennes far:Ole Eriksen . Barn: Inga Marie f.27/10, dpt.27/12-1885 Ottestad annex Oline f.21/9 dpt.25/10-1891 Ottestad annex Nils f.29/1 dpt.15/4-1894 Ottestad annex Ole f.30/11-1895, dpt-12/1-1896 Ottestad annex. De bodde da på Nordvieie.Hestehagen var en husmannsplass under Nordi.(Mulig flere barn etter 1895, har ikke sjekket det). Hans Myhre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Om noen kobler min reklame for Bakke bygdebok med innleggene ovenfor-så kan jeg fortelle at Bente Kopperdal sa OK. Videre så er det Flekkefjord historielag som står som utgiver og fortjenesten er vel lik lønna han fikk som Gjette tulla i femten år---. Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hei igjen Marit, Det fungerte visst ikke med å legge inn adressene til 1865 så jeg gjør det på denne måten. På Bagbakken under 233 i Tangen sogn finner du Nils Nilsen:Niels Olsen 40, Mathea Nielsdatter 31, Niels Nielsen 6, Oline Nielsdatter 8 og Julia Nielsdatter 4. På Malerstuen i Stange hovedsogn finer du Agnethe: Ole Eriksen 38, Matæa Andersdatter 31, Erik Olsen 1 , Agnethe Olsdatter 4. hansmyhr@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg synest gjerne ein kan leggja ut informasjon om bøker o.l. som er av interesse for dei som brukar Digitalarkivet. SLike prosjekt er vel alltid underskotsprosjekt og slik sett er det ingen som har forteneste av det. Men også dette er problematisk. Skal t.d. dei store forlaga kunna bruka oss som ein gratis reklamekanal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvår Nergaard

Jeg kan ikke se at Jan Frode Johansen har gjort noe som er så forferdelig tåpelig.Det jeg tenkte umiddelbart var at dette var hjelpsomt.Jeg kan jo se at han kunne tjent penger på større oppdrag,men var det hans hovedpoeng?Dersom man er ny på dette forumet er det ikke lett å vite de uskrevne reglene,mener nå jeg:)Mvh Solvår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Nå synes jeg dette bør bremses litt. Solvår har vel rett i at dette var en nokså liten forseelse, samtidig har vi all interesse av at dette forumet ikke dreier seg i en kommersiell retning, det ville være helt ødeleggende. Men, Jan, om noen skulle legge ut informasjon om slektsrelevante bøker som kommer ut lokalt, lokalhistorie etc., så bør det være OK. De har jo vanligvis så sparsomt reklamebudsjett (der var det igjen!), men er samtidig av så stor interesse for oss i dette forumet (og mange bor langt fra sitt primære slektsområde) at det neppe i noen særlig grad kan betraktes som 'kommers'. Som regel er det mer snakk om å dekke inn igjen noen av utgiftene. Men for all del: pass på kjørereglene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.