Gå til innhold
Arkivverket

[#11802] Karl Martin Karlsen Moe-Politi i Oslo


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Min oldefar Karl Martin Karlsen Moe arbeidet som konstabel i Oslo på 1890 tallet. Han sluttet plutselig i politiet og begynte som vaktmester ved mekanisk versted.I 1900-1901 flyttet han til Bergen og ble vaktmester ved Bergens Mekaniske verksted,han bodde da Solheimsviken.Årstad prestegjeld. Jeg lurer på hva som var årsaken til at han sluttet i politiet. Finnes det kilder fra hans tid i politiet som kan avsløre hvorfor?mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Jeg ved politiet for noen år tilbake utgav en jubileumsbok. Da den ligger i Norge, har jeg ingen mulighet for å bla opp i denne nå. Kan heller ikke huske i hvilken anledning den ble utgitt for. Du kan eventuelt gå inn på dene siden:http://www.oslo.politiet.no og sende en forespørsel, eller ringe dem og høre om de har noen mulighet for å sjekke oppom denne personen du søker.Mvh Magne Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.