Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Tor Andersen

[#11807] Forslag til endring: 'Søk i tema'

Recommended Posts

Gjest Tor Andersen

Jeg har to forslag til endring i denne funksjonen som jeg bruker mye:1. Temalistene har normalt det nyeste innlegget på toppen mens søkeresultatene har det eldste først. Kan dette endres slik at de er like?2. Øverst på siden med søkeresultat står det nå f.eks. 'Viser tema som inneheld søkomgrepet 'Bergen' i tittel eller forfattar'. Kan dette endres til 'Viser tema som inneheld 'Bergen' i stikkord, tittel eller forfattar'.Jeg ser at mange oppgir stikkord som er identiske med det som er brukt i tittelen. Slik som søkefunksjonen virker så bidrar ikke dette til økt gjenfinning.Jeg ønsker også alle God Jul!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Oldervoll

Det er sikkert gode idear, men nett no kjem me ikkje til å gjera noko med debattane; me er midt inne i flytting og er mest opptatt av at det skal gå bra. I tillegg er det andre ting som står over på lista over forbetringar i DA.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor Andersen

Her er noen gamle forslag som kanskje kan vurderes nå når debattene gjennomgår endringer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Oldervoll

Delvis gjennomført. Teksten forandra. Når det gjed rekkefølgja er den snudd. Men legg merke til at her er det dato der temaet vart oppretta som gjeld, ikkje datao for siste innlegg, som normalt. Det har med ressursbruk å gjera.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor Andersen

Takk, jeg synes uansett at det ble en forbedring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive