Gå til innhold
Arkivverket

[#11807] Forslag til endring: 'Søk i tema'


Gjest Tor Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Andersen

Jeg har to forslag til endring i denne funksjonen som jeg bruker mye:1. Temalistene har normalt det nyeste innlegget på toppen mens søkeresultatene har det eldste først. Kan dette endres slik at de er like?2. Øverst på siden med søkeresultat står det nå f.eks. 'Viser tema som inneheld søkomgrepet 'Bergen' i tittel eller forfattar'. Kan dette endres til 'Viser tema som inneheld 'Bergen' i stikkord, tittel eller forfattar'.Jeg ser at mange oppgir stikkord som er identiske med det som er brukt i tittelen. Slik som søkefunksjonen virker så bidrar ikke dette til økt gjenfinning.Jeg ønsker også alle God Jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det er sikkert gode idear, men nett no kjem me ikkje til å gjera noko med debattane; me er midt inne i flytting og er mest opptatt av at det skal gå bra. I tillegg er det andre ting som står over på lista over forbetringar i DA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Jan Oldervoll

Delvis gjennomført. Teksten forandra. Når det gjed rekkefølgja er den snudd. Men legg merke til at her er det dato der temaet vart oppretta som gjeld, ikkje datao for siste innlegg, som normalt. Det har med ressursbruk å gjera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.