Gå til innhold
Arkivverket

[#11808] Jørgen Hansen, født i Råde, giftet seg i Moss 1849 m/Maren Kjeldsen f.i ( Moss ?


Gjest Lasse Vogt Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lasse Vogt Pettersen

Jørgen Hansen,hjulmaker, født i Råde ca.1822, sønn av Hans Jacob Halvorsen, giftet seg 30.11.1849 med Maren Kjeldsen, datter av Bernt Kjeldsen, fikk følgende barn.: Bergete Martine f.1849, Jørgine Marie f.1851, Ane Emilie f.1853, Hendrik Wilhelm f.1856. Trenger svar på følgende.: 1.Hans Jacob Halvorsens bakgrunn samt hvem var hans kone. Maren Kjeldsen hvor kom hun, samt hennes far Bernt fra, hva het Marens mor og hennes opphav ? Veeeeeeeeeldig takknemlig hvis noen har noe om dette. Lasse Vogt Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Regner med at du vet dette, men Jørgen er enkemann i 1865 i tellinga for Moss. Har du noen anelse om hvor i Råde Jørgen skal være født ?Lars Løkkebø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasse Vogt Pettersen

Hallo Lars, nei dessverre, fødested Raade står oppført i 1865 tellingen for Moss. Hans Jacob Halvorsen finner jeg som Jørgens far i family-search. Siden Jørgen skal være født i Raade, innbiller jeg meg også at hans foreldre (eller iallfall en av dem, kjenner ikke navnet til moren) også kan være fra Raade ? Det finnes i 1865 tellingen en Hans Halvorsen med alder 80 år, bosted Raade, fødested Rygge, gift m/Hellene Jensd. men hun er for ung til å være Jørgens mor. Kan jo selvfølgelig ha vært gift også før, men .......? Der står jeg rimelig fast. M.v.h. Lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.