Gå til innhold
Arkivverket

[#11809] Fødselsår m.m. for Cathrine Danielsdatter Gude, Bergen


Gjest Anne Ørvig
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Ørvig

Håper noen kan hjelpe meg med informasjon denne damen her:Cathrine (også nevnt som Trine/Thrine) Danielsdatter Gude (også nevnt som Gode).Når ble hun født og hvem var moren hennes?Jeg regner med at hun ble født i Bergen (men er slett ikke sikker). Hun døde iallefall her i 1741. Hennes far var: Daniel Gude. Han fikk borgerbrev i Bergen i 1655.Jeg har annen informasjon om Cathrine (ekteskap, barn etc.).Vennlig hilsen Anne Ørvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Daniel fikk borgerbrevet i navnet Goede. Du finner ham også som Gode i Kommunikanter i KK 1689 sammen med konen Marie og en sønn Claus. Det er også en Cat Dan i samme fil.Daniel dør i 1689. Jeg finner to vielser på T Gode.I Koppskatt 1683 finner du Daniel, Marj og Thrine Gode. I koppskatt 1689 kun Daniel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Ørvig

Tusen takk for hjelpen,Tor, og for at du fant fram til informasjon som jeg har oversett.Innlegget ble bevisst lagt i arkivformumet fordi jeg håpet statsarkivet kunne hjelpe meg med Cathrines fødselsår, samt navnet på moren hennes.Ut fra den informasjon du gir må Marie være Cathrines mor. Men jeg skulle gjerne visst etternavnet hennes.Jeg har ikke funnet Cathrine døpt i Bergen etter 1668 (men jeg kan jo bommet på søk), og jeg regner vel egentlig med at hun ble døpt før dette, derfor denne henvendelsen til arkivforumet. (Hun giftet seg i 1687). Vennlig hilsen Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.