Gå til innhold
Arkivverket

[#11843] Maren Henrika Christiansdr f. 1849/50 i Nes på Romerike


Gjest Kåre Petter Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kåre Petter Hansen

Jeg leter etter MAREN HENRIKA KRISTIANSDR gift 05.04.1872 i Sørum med ANTHON HANSEN. I følge 'Family Search' het faren KRISTIAN OLSEN. Hun var i følge 1875-tellingen født i Nes i 1849. (I 1900-tellingen står det 1850 og født i Sørum ?!). Jeg har funnet en ung dame Maren som tjenestep. på Svelta, Stensbodding i 1865- tellingen for Nes. Jeg tror det kan være henne, men er ikke sikker. Har noen tilgang til kirkebøkene for Nes, og kan ta en titt ? På forhånd takk. K.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Kåre Petter Hansen

Hei igjen, Jeg prøver å løfte frem dette igjen. KLOK i 4 for Sørum forteller at i giftemål nr. 6-05.04.1872 het bruden MAREN KRISTIANSDR og var født i Nes 30. oktober(?Litt vanskelig å lese), 1849, og at faren het Kristian Olsen, Frogner. (Frogner kan jo ellers være i Sørum). Jeg klarer fortsatt ikke å finne hverken bruden eller faren i folketellingen, 1865 Hilsen K.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Dette er vel Maren Henrikka født på Bergs-eie 30.10.1849 var 'uekte' datter av Dorthea Hansdatter og Christian Olsen på gården Frogner (vet ikke hvilken av Frogner-gårdene). Maren Henrikka ble døpt i Udnæs kirke 18.11.1849. (Nes Mini I 7 f.100)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Dessverre. Mulig du finner dem i den rette bygdebok for Nes (samme bind burde inneholde Berg og Frogner - de ligger like ved hverandre), men jeg ville ikke vært for optimistisk. Uansett, lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.