Gå til innhold
Arkivverket

[#11844] Har noen bygdebok for Gjestal?.


Gjest David Widerberg Howden
 Del

Recommended Posts

Gjest David Widerberg Howden

Hei jeg lurte på om noen har/vet om en bygdebok for Gjestal(gamle versjonen)til salgs? eller hvor jeg kan få tak i en slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

Gjesdal gards- og ættesoge ved Søren Arneson kr. 150.- kan bestilles (hvis enda på lager) pr.mail hos Rogaland Historie-og Ættesogelag ved Rigmor Halse Amundsen, e-post: histori@online.no De har også andre bygdebøker fra Gjesdal samt andre steder. Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Er det den av Olav Aurenes du mener? Jeg lånte den på biblioteket som fjernlån.Ellers så har Rigmor oversikten over det meste av slike bøker i Rogaland og hun har kontor i samme bygg som Statsarkivet.Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

Den Gjesdal bygdeboken jeg referte til er fra 1939 igjen utgitt i 3.opplag i 1988. Personregister til samme bok kr. 35.-. De andre som står i oversikten er Gjesdal Indre del bd.I, II og III av Gudtorm Mikalsen (ca.400.- stk.). Bygdeboken for Høyland av Ola Aurenes er f.t. utsolgt ble det opplyst for kort tid siden. Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest David Widerberg Howden

Tusen takk for svara.skal sjekke hva forfatterens navn var. HÅPER Å FÅ KJØPT MEG DENNE BOKA OM VELDIG KORT TID!. det er sikkert den fra 1939-hørte til en samling av flere bygdebøker fra Rogaland. Måtte i tillegg låne et personregister-så det er nok den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Willenburg

Det er helt sikkert Søren Arneson's bok du trenger. Den er utgitt av Gjesdal Kommune og kan også fåes på Ålgård, Gjesdal. Den tar for seg hver gård alfabetisk, med alle som er født i Gjesdal fra 1519 til ca 1900. (1938 hvis kan kjente eller var beslektet med folket på gården) Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.