Gå til innhold
Arkivverket

[#11845] Ingeborg Lorentsdatter Aarhuus fra Soggendal


Gjest Jan Frode
 Del

Recommended Posts

Ingeborg Lorentsdatter Aarhuus f.18.04.1819 ble født i Soggendal.I digitaslarkivet står det Sogndal.Men jeg var på Statsarkivet i Bergen på 1980 tallet og det ble da nevnt at Soggendal kunne være Sokndal(Ved Hauge i Dalane)Rogaland? Vest-Agder?Hun ble iallefall gift i Nykirken i Bergen 02.06.1844 med Johannes Pedersen Langeland fra Hosanger(feil i Digitalarkivet:Jordanger.) Han kom fra Hosanger. Kan noen hjelpe meg å finne hennes foreldre?Med vennlig hilsenJan Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Se her, tipper at Lorentz, 6 år i 1801 kanskje kan være hennes far......eller? Lenke Moren hans heter Ingeborg så jeg råtipper at din Ingeborg er hennes barnebarn. Hva tror du selv?Jeg har selv forsket for andre med samme problematikk Sogndal - Soggendal, og endt opp et helt annet sted enn antatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hei Jan Frode -Familys. IGI har en Ingeborg f. 08. april 1819, Sokndal, Rogaland, - hennes foreldre; Lorentz Andreas Tollaksen og Anne Gurie Jonsdatter.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.