Gå til innhold
Arkivverket

[#11851] Emissær, Åsane


Gjest Bjarte Breistein
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarte Breistein

Min farfar Baste Johannessen Isdal, var emissær er jeg blitt fortalt av en slektning.Er det noen som vet hvor jeg kan sjekke det?Emissærer var vel slike folk som reiste og bodde hos andre rundt omkring? Baste var født i 1880 i Isdalstø, Hamre.Giftet seg i 1903 i Åsane Krk. med Mikkaline Olsdtr. Hjortland.Han kjøpte gård på Breistein i 1910,men før det fikk han flere barn. Johannes F.1903 iMorvik Oskar f.1905 i Alversund. Alida f.1907 på Rolland. Alfred f. 1909 i Salhus. Resten av barna er født på Breistein Dette tyder vel på et omreisende liv de første 7 årene. Hilsen Bjarte Breistein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei Bjarte. Eg trur det luraste å gjera er å ta kontakt med desse som har drive med misjon i Norge nokre år. Dersom du ikkje veit kva for organisasjon han var i...Så vidt eg veit heldt dei ganske god orden på talarane sine, det har fleire gongar vorte utgjevne bøker til jubileum o.l. der talarane(emissærane) er nemnde.Lukke til!Mariann. PS Min farfar var også emissær (og båtbyggjar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.