Gå til innhold
Arkivverket

[#11863] Albrigtsen slekt. Fra Kvæfjord til Vadsø


Gjest Kjell Laugen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Laugen

Problemet er Albrigt Ch. Ottesen,s sønn Petter Severin Albrigtsen. Petter er f 01.jun.1852 g 1878 med Johanna Maria Larsdtr, f 1855 i Bergs pr gjeld. De budde i Vadsø, hadde en sønn Hans Albrigtsen Flesnes. Petter er med på 1865 tellingen,1875 tellingen men er borte på 1900 tellingen. Hvem er Peder Albrigtsen ? han er født i 1851 Kvæfjord g med Johanna f 1855 i Kvæfjord har 5 barn i 1885 til 1889 Peder er ikke med på 1865 eller 1875 tellingen, men er med på 1900 tellingen for Vadsø.Er takknemelig for hjelp om dette.P:S kan Steinar Albrigtsen(artisten) kobles til denne slekt, og hvordan. På f h takk kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Kjell Laugen

Albrigtsen slekt tema nr 11863. Søk etter Peder Albrigtsen i DA 1875 er kun en Peder Albrigtsen, busatt i Bø i Vesterålen F 1846. Kan det være snakk om skrivefeil, en Peder Bernhard Albrigtsen ( Petter,s ) yngre bror ble f 13.jun.1850 men d som barn.??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Den Peder Albrigtsen du fant i Bø i Vesterålen 1875, bodde sikkert på gården Gustad. Dette er min oldefar, Peder Andreas Beier Albrigtsen, f. 1844 Gustad, Bø i V., død samme plass 1931, sønn av Albrigt Ellingsen, oppgitt f. i Bergen 1816 (har ikke funnet han født/døpt, men funnet foreldre/søsken) og Pernilla Maria Jakobsdtr. Sandberg f. 1810 Vågen, Bø i V.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Etter som Peder og Pet(t)er bruktes om hverandre. er jeg temmelig sikker på at den Peder Albrigtsen du finner i Vadsø 1900 er Petter Severin. Kona navn og f.år er jo lik bortsett fra at hun er oppført 1900 som f. i Kvæfjord. Eldste sønn heter jo også Otto, oppkalt etter oldefar? Min oldefar står oppført som Peder, men ble kalt Per.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Laugen

Takk for din intresse, samme teori har også eg men det er ting. Petter har en sønn, så kommer Peder med 5 barn? Skal låne Vadsøbøker på tirsdag takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Mathisen

Hei. Steinar Albrigtsen sin oldefar het Petter Lorents Albrigtsen og var født på Sømna. Han reiste til Hammerfest og ble gift der. Albrigtsen navnet som Steinar bærer kommer etter en kar som het Albrigt Olsen.Mvh Tor Mathisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Laugen

Hei og takk for opplysnngen, intressen for Steinar er fordi min kone var av Albrigtsenslekt,hennes tippoldefar er Albrigt Christian Ottesen f i Bergen 1820 bosatt i Kvæfjord.Ønsker opplysninger om dene slekt, og om Steinar er i den. takk for intressen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.